Pogodbo so podpisali: podžupan Aleš Čerin, direktor družbe KPL Radenko Ćubić in župani Matej Slapar, Franc Jerič in Peter Ložar.

Dva milijona za kolesarsko povezavo

Občine Kamnik, Mengeš in Trzin ter Mestna občina Ljubljana bodo s pomočjo evropskega denarja zgradile kolesarsko povezavo od Kamnika do prestolnice. Stala bo dobra dva milijona evrov, dokončana pa bo v prihodnjih sedmih mesecih.

Kamnik – Župani občin Kamnik, Mengeš in Trzin Matej Slapar, Franc Jerič in Peter Ložar, podžupan Mestne občine Ljubljana Aleš Čerin in direktor izvajalca, podjetja KPL, Radenko Ćubić so včeraj v Mekinjskem samostanu podpisali pogodbo za izgradnjo regionalne kolesarske povezave Kamnik– Mengeš–Trzin–Ljubljana in s tem slovesno zaključili štiri leta dolga usklajevanja vseh deležnikov, ki so zdaj pripeljala do skorajšnjega začetka gradnje.

Levji delež vsega potrebnega dela, ki je pripeljalo do podpisa pogodbe, je kot vodilni partner prevzela Občina Kamnik, ki bo s kolesarsko povezavo najverjetneje tudi največ pridobila. Prav Mengeško polje, kjer bodo zgradili največji odsek kolesarske steze, je bilo za kolesarje do sedaj najbolj nevarno.

Regionalna kolesarska povezava od Kamnika do Ljubljane bo namenjena dnevni migraciji prebivalcev na delovno mesto ali v šolo, s čimer vse sodelujoče občine izpolnjujejo svoje zaveze o trajnostni mobilnosti. Podatki kažejo, da je potencialnih uporabnikov kolesarske steze iz Kamnika, torej tistih, ki se dnevno vozijo na delo v Ljubljano, kar enajst tisoč, še dva tisoč se jih v prestolnici šola.

Večina nepovratnih sredstev iz EU

Projekt, ki je ocenjen na 2,4 milijona evrov, vodi Evropska projektna pisarna Občine Kamnik, ki ji je uspelo dobiti tudi zajeten del nepovratnih sredstev iz evropskega sklada za regionalni razvoj in državnega proračuna. Iz tega naslova bo za projekt namenjenih 2,2 milijona evrov, preostanek pa bodo občine zagotovile same. Regionalna kolesarska povezava Kamnik–Mengeš–Trzin–Ljubljana bo dolga 13,74 kilometra.

»Ta pogodba je za našo občino zelo pomembna, saj bo že v prihodnje pol leta našim občanom ponudila novo priložnost za drugačno obliko prevoza do prestolnice. Dobro vemo, da se bodo naše potovalne navade slej ko prej morale spremeniti, in nova kolesarska povezava bo eden od projektov, ki nam bo to omogočil. S tem bomo razbremenili tudi naše ceste in s tem okolje. Hvaležen sem vsem, ki sodelujete pri tem projektu, tudi ministrstvu za infrastrukturo, ki nam pomaga pri sofinanciranju,« je pred podpisom pogodbe dejal kamniški župan Matej Slapar. V občini Kamnik se bo kolesarska povezava začela v naselju Podgorje, kjer se bo kolesarska pot usmerila čez Dupliško polje po obstoječi poljski poti proti vzhodu do železniške proge, od koder bo zavila proti jugu do Korenove ceste. V bližini obstoječega nivojskega prehoda čez železniško progo bo pot prečkala Korenovo cesto in se nadaljevala proti jugu zahodno od železniške proge. Ko železniška proga zavije v smeri vzhoda, bo trasa potekala vzporedno z regionalno cesto Mengeš–Duplica vse do meje z občino Mengeš. Kolesarska pot bo od vozišča umaknjena pet metrov. Na predvideni trasi v občini Kamnik trenutno ni obstoječih površin za kolesarje, zato bo kolesarska povezava v celoti zgrajena na novo.

Težave pri pridobivanju zemljišč

Brez težav pri pripravi dokumentacije ni šlo, predvsem pri odkupu vseh potrebnih zemljišč, prav tako so si v občini Trzin kolesarsko povezavo želeli speljati ob železnici, a je obveljala verzija, da bodo 'zgolj' temeljito rekonstruirali kolesarsko pot skozi trzinsko industrijsko cono. »Obremenjenost cest s prometom je na tej trasi zelo velika, zato bo omenjena kolesarska povezava za občane vseh občin izjemnega pomena, seveda tudi za Mengšane,« je poudaril župan Franc Jerič, njegov trzinski kolega Peter Ložar pa si je zaželel, da bi slej ko prej tudi v Trzinu kolesarsko pot speljali izven urbanega dela, saj Trzin dnevno prevozi kar 40 tisoč vozil. V občini Mengeš bo regionalna kolesarska povezava potekala v varovalnem pasu regionalne državne ceste Mengeš–Duplica do krožišča. Od tu se bo nadaljevala po Slovenski cesti, skozi središče mesta, vse do južnega krožnega križišča z obvoznico. V krožnem križišču bo zavila proti zahodu v smeri Liparjeve/Gasilske ceste, kjer bo zavila proti jugu skozi naselje Loka pri Mengšu vse do meje z občino Trzin. Kolesarska povezava bo v naravi deloma zgrajena kot nova kolesarska pot, deloma kot kolesarski pas na vozišču. V občini Trzin se bo regionalna kolesarska povezava začela na križišču s Trzinsko cesto in bo potekala po Jemčevi cesti, se nadaljevala po Habatovi ulici vse do križišča, kjer bo potekala po prednostni cesti desno proti zahodu do križišča za hribom. V nadaljevanju bo kolesarska pot vodila do križišča z Ljubljansko cesto in po površinah za kolesarje po Mlakarjevi cesti skozi obstoje krožno križišče do Kidričeve ulice. Nato bo potekala po obstoječi deloma makadamski poti mimo ograjenega parkirišča vse do navezave na Blatnico v industrijski coni. Na tem delu vodi na levi strani dvosmerna kolesarska steza do krožnega križišča in dalje do točke, kjer kolesarska pot zavije proti državni cesti vse do meje z Mestno občino Ljubljana.

Čeprav ima Mestna občina Ljubljana v tem projektu najmanjši delež, je projekt tudi zanje izjemno pomemben. Kot je poudaril podžupan Aleš Čerin, so bile ceste med Ljubljano in Kamnikom že sedaj polne kolesarjev, a te povezave zanje niso bile varne.

Kolesarska povezava bo končana v sedmih mesecih, tako da se bo do prestolnice na varen in okolju prijazen način mogoče peljati že pred poletjem.

Oddajte svoj komentar

Kranj 15°

pretežno jasno
vlažnost: 82 %
veter: SZ, hitrost: 11 km/h

12/24

torek

10/28

sreda

13/29

četrtek

Vremenska napoved

Po

To

Sr

Če

Pe

So

Ne

 

 

 

 

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25

26

27

28

29

30

31

RAZSTAVE / Radovljica, 1. julij 2022

Monologi 1969–2019

PREDAVANJA / Visoko, 1. julij 2022

Franja Tavčar osebno

IZLETI / Kranj, 2. julij 2022

Iz Lepene do Krnskega jezera

PRIREDITVE / Bistrica pri Tržiču, 2. julij 2022

Sladoledni dan v Bistrici

PREDAVANJA / Gorenjska, 2. julij 2022

O pisatelju Orhanu Pamuku

GLASBA / Vrba, 2. julij 2022

Prešerna noč z Aleksandrom Mežkom

PRIREDITVE / Šenčur, 2. julij 2022

Srečanje godb v Šenčurju

OBVESTILA / Kranj, 5. julij 2022

Še nekaj prostih mest

 

 
 

 

 
 
 

Tudi v Radovljici višje cene za pomoč na domu / 21:15, 30. junij

Bo kdaj na Bledu za Blejce kakšen dom starejših občanov? A so tam samo za draga stanovanja .... ? Pa Občini Gorje, Bohn tudi brez ! Namreč,...

Participativni proračun ostaja / 19:08, 30. junij

Kako je z zakloniščem v Gradnikovi? Namreč, ga ni več. Tam je lep blok, z lepimi novimi stanovanji ? Se je to res lahko zgodilo? Ali v zemlj...

O izzivih, ki so pred nami / 16:40, 30. junij

V naši državi sami ustvarimo 85% elektrike, 15% pa jo uvozimo, zato ni prav nobenega vzroka, da se podraži. Na naše proizvajalce elektrike n...

O izzivih, ki so pred nami / 18:17, 28. junij

Primož: ej Pavle, a si že slišal, da bodo na GEN-I kmalu popravili cenike za elektriko ?

Wojciechowski: ma, sam da ne bodo podražil.

O izzivih, ki so pred nami / 10:52, 28. junij

TEŠ bo še dolgo kuril lignit. Upam, da ga nekoč predelajo na biomaso, kot recimo delajo v Angliji. Verjetnost je majhna, ker bomo gradili na...

Od danes goriva spet dražja / 09:32, 28. junij

Sestra v ambulanti kliče bolnike: "GOLOB, Medved, Čuk, Tič, Volk ?" Eden od pacientov se oglasi: "Sestra, kdaj bomo pa ljudje prišli na vrst...

O izzivih, ki so pred nami / 09:26, 28. junij

Na koncu bo še TEŠ - 6 odlična naložba... Nemci so že pozabli na zeleni preboj in kurblajo termoelektrarne!Sicer pa, moja mama so djal, prih...