Župana Milan Čadež (na desni) in Gašper Uršič (na levi) sta podpisala protokol o četrti razvojni osi z ministrom za infrastrukturo Jernejem Vrtovcem.

Protokol za četrto razvojno os

Župana občine Gorenja vas - Poljane Milan Čadež in Cerkna Gašper Uršič sta z infrastrukturnim ministrom Jernejem Vrtovcem ta teden podpisala protokol o cestni infrastrukturi na četrti razvojni osi.

Sedanje povezave med Gorenjsko in severno Primorsko niso dobre: potekajo čez Vršič, po bohinjski progi, skozi Petrovo Brdo in Sovodenj. S cestno povezavo na četrti razvojni osi pričakujejo boljše prometne razmere, koristi za ohranjanje poseljenosti tega dela Slovenije, boljše pogoje za gospodarske družbe zaradi skrajšanja potovalnih časov in višjo kvaliteto življenja lokalnega prebivalstva.

Gorenja vas – Četrta razvojna os bo prometno povezala severno Primorsko z Gorenjsko in osrednjo Slovenijo, vendar se na tem področju že dolgo ni nič premaknilo. Januarja lani pa sta župana občin Gorenja vas - Poljane Milan Čadež in Cerkna Gašper Uršič pobudo prevzela v svoje roke in naredila korak naprej k izvedbi te pomembne cestne povezave. Občini sta uspešno poenotili stališče glede umeščanja trase ceste med Cerknim in Hotavljami po južni varianti. Ta poteka skozi Sovodenj s predorom pod Kladjem in ministru podala pobudo za pospešitev priprave dokumentacije za gradnjo.

Protokol, ki so ga župana in minister podpisali v sredo, predvideva izdelavo državnega prostorskega načrta, ki bo natančneje določil umeščanje trase ter omogočil predčasno gradnjo odsekov, na katerih bo izvedena zgolj modernizacija obstoječih cestnih odsekov. Aktivnosti bodo stekle takoj, po protokolu pa je predvideno, da bi bila javna razgrnitev državnega prostorskega načrta v drugi polovici leta 2022. Nova cesta na trasi četrte razvojne osi pomeni občutno izboljšanje prometne povezanosti severne Primorske z Gorenjsko in osrednjo Slovenijo, kar ima velik pomen za ohranjanje poseljenosti tega dela Slovenije ter omogoča boljše pogoje za gospodarske družbe zaradi skrajšanja potovalnih časov in višjo kvaliteto življenja lokalnega prebivalstva.

Milan Čadež, župan Občine Gorenja vas - Poljane, ob tem poudarja: »S protokolom smo se obe občini, ministrstvo za infrastrukturo in ministrstvo za okolje in prostor zavezali, da vsak na svojem področju sodelujemo pri umeščanju te cestne povezave v prostor. To je pomemben premik, saj bo čez nekaj dni minilo 15 let od 'žirovske izjave', ko so se takratni župani in poslanci zavezali, da bodo na tem projektu intenzivno delali. V preteklih desetih letih se na tem področju ni veliko zgodilo, študijam ni bilo konca, ves čas pa je bilo govora o varianti, ki ni bila uresničljiva, to je bila severna varianta. Ključni korak sva z županom Cerkna naredila januarja lani, ko sva se poenotila, da je južna varianta tista, ki okolju dela najmanj škode, se da fazno graditi in je tudi cenejša. Kar zadeva našo občino, cesta poteka po večini obstoječe trase, le potek skozi Sovodenj se bo spremenil. Lahko rečem, da sem zadovoljen z dokumentom, ki je že delovne narave, in vesel, da sva z županom sosednje občine našla enotno mišljenje in skupno delava na tem projektu naprej.«

Kot je še povedal, se je od lanskega januarja zvrstilo več aktivnosti, ki so privedle do podpisa protokola. Pri umeščanju povezave na četrti razvojni osi in izdelavi državnega prostorskega načrta želi občina sodelovati na enak način, kot je že pri obvoznici Gorenja vas. Čadež tudi dodaja, da se bo v kratkem začelo delo na cesti Trebija–Sovodenj, kjer je že izbran izvajalec, čakajo le še na za gradnjo ugodne vremenske razmere.

Južna varianta cestne povezave med Gorenjsko in Primorsko bo potekala po obstoječi trasi Hotavlje–Trebija–Sovodenj, nato je predviden predor pod Kladjem, potem potek po vzhodni strani Cerkljanskega vrha in v dolino proti Cerknemu. Vrednost projekta je ocenjena od 100 do 120 tisoč evrov, pričakujejo pa, da bo trajalo dve leti, da bo cesta umeščena v prostor. Čadež znova poudarja, da je treba v prostor umeščati trase, ki so izvedljive in hkrati cenovno najugodnejše.

Oddajte svoj komentar

Kranj °


vlažnost: %
veter: -

0/10

četrtek

-2/14

petek

2/11

sobota

Vremenska napoved

Po

To

Sr

Če

Pe

So

Ne

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25

26

27

28

29

30

 

 

 

 

 

PRIREDITVE / Naklo, Preddvor, 18. april 2024

Digitalna tehnologija, družabne igre, zdravi odnosi

IZLETI / Naklo, 18. april 2024

S kolesom v Otoče

IZLETI / Kranj, 18. april 2024

Planinsko-pohodniški izlet na Jelenk

PRIREDITVE / Milje, 18. april 2024

Koncert citrark Notice

PRIREDITVE / Kranj, 18. april 2024

Navigacija ?GPS v gorah

PRIREDITVE / Jesenice, 19. april 2024

Mladost mesta rdečega prahu

 

 
 

 

 
 
 

Za pravico do groba in spomina / 10:49, 16. april

Za 70% SLO populacije je to drugorazredna tema. Slovenci radi mečejo v brezna in jame kar jim je viška v kleti in okoli hiše. Takrat so bili...

Za pravico do groba in spomina / 19:13, 15. april

Cerkev in Dežman bodo še trdili, da so se domobranci borili za svobodno Jugoslavijo. Kaj pa če bi še pogledali koliko gorja so naredili sami...

Neznanka vstopila v odklenjeno stanovanje / 19:09, 15. april

Stari časi, ko si pustil odklenjena vhodna vrata v stanovanje in šel brez skrbi naokoli, so že zdavnaj minila. Ampak nekateri se teh navad ne morejo znebiti, potem je pa groza.

Če operater konča v stečaju / 19:07, 15. april

Sam se v ta predlog za stečaj ne vtikam, ker enostavno ne poznam dobro situacije. Me pa na splošno moti, v kolikor gre kdo v stečaj, podjetj...

Dela na Betinu predčasno končana / 09:47, 15. april

Skupni načrt, časovnica se mi pa za ta projekt, ki ni majhen, zdi precej čuden. Okoli Bleda bi morala biti obvoznica fertik, tko da bi sedaj...

Je bil gradbeni poseg na Veliki planini nezakonit / 09:01, 9. april

Skrajni čas je bil, da se je elektrificiralo tudi pastirsko naselje "Veliki stan", saj so inšpektorji neprestano kaznovali in grozili kmetom...

Gradivo za drugi tir do Kranja pripravljeno / 18:45, 7. april

Orehek je od Kranja oddaljen cca 2km. Kako bo vlak ustavil v Kranju, če bo na Orehku njegova hitrost 160km/h?
Zakaj ni v planu izgradnja ŽP na Orehku vsaj za lokalne vlake?