V Sloveniji je registriranih 1,2 milijona avtomobilov, približno polovica je dizelskih, polovica bencinskih. / Foto: Gorazd Kavčič

Višja dejanska poraba goriva

V Zvezi potrošnikov Slovenije so pri avtomobilih z dizelskim in bencinskim motorjem primerjali homologacijsko porabo goriva z dejansko in ugotovili, da razlika pri nekaterih modelih celo presega petdeset odstotkov.

Načeloma velja, da novejši kot je avto, večje so razlike med homologacijsko in dejansko porabo goriva.

Ljubljana – V tokratni raziskavi, ki so jo izvedli v Zvezi potrošnikov Slovenije (ZPS), so primerjali uradno zabeležene podatke o porabi goriva s homologacijskega kartona in realno izmerjenimi, ki so javno dostopni na portalu Odprti podatki Slovenije. V primerjavo so zajeli po petdeset najpogostejših modelov z dizelskim in bencinskim motorjem.

Kot ugotavljajo v primerjavi, ki je sicer dostopna na spletnem portalu Potrošnikov Zoom, povprečna razlika med homologacijskimi in na cesti izmerjenimi podatki pri bencinskih motorjih znaša dokaj sprejemljivih 13,8 odstotka. Pri skoraj polovici (24) obravnavanih avtomobilih pa je razlika manjša od deset odstotkov. »Prav desetina razlike je tista, za katero menimo, da je nekako 'naravna' in odraža razliko med laboratorijskimi in realnimi razmerami na cesti,« še dodajajo v ZPS.

V pozitivno smer, torej ko je homologacijska poraba višja ali enaka dejansko izmerjeni, izstopajo trije Renaultovi in Citroënov model, v drugi polovici lestvice so razvrščeni avtomobili z okoljevarstveno oznako EURO 5, šele proti koncu lestvice pa tisti z oznako EURO 6. »Zelo dobro je razvidno, da novejši avtomobili s homologacijsko porabo vse bolj odstopajo od realno izmerjenih vrednosti. Pri bencinskih motorjih v petdeset najbolj pogosto zastopanih avtomobilih se razvrstitev zaključi s peterico najsodobnejših (Volkswagen Polo, Citroën C3, Renault Captur, Renault Clio in Peugeot 208), pri katerih poraba na cesti od laboratorijske odstopa vse do 41 odstotkov,« zatrjujejo v primerjavi in dodajajo, da razlika v stroških za bencin. Ob upoštevanju trenutno veljavne cene bencina in ob deset tisoč prevoženih kilometrih letno za bencin dejansko odštejemo 184 evrov na leto več, kot če bi veljale vrednosti iz homologacije.

Pri dizelskih motorjih, glede katerih v ZPS pravijo, da so podatki bolj zavajajoči, je razlika med homologacijsko in dejansko porabo višja od dvajset odstotkov. Pri Renaultovem modelu Megan (EURO 5) in Audijevem A6 (EURO 6) razlika celo preseže petdeset odstotkov. Kot navajajo, so homologacijski podatki pri starejših modelih bistveno bližje dejanskim, kot pa to velja za novejše letnike avtomobilov.

Tudi za dizelske motorje so opravili primerjavo stroškov porabljenega goriva. Pri Audijevem A6 bi ob dvajset tisoč prevoženih kilometrih letno v posodo za gorivo vsako leto zlili dodatnih 512 evrov, kar v petih letih nanese že 2560 evrov.

Tovrstno zavajanje kupcev pa naj bi se v prihodnjem letu končalo. Zdaj veljavni standard NEDC, ki je brez sprememb v uporabi od leta 1992, bo namreč nadomestil standard WLTP, s čimer bodo kupci novih avtomobilov dobili realnejšo informacijo o porabi.

Oddajte svoj komentar

Kranj °


vlažnost: %
veter: -

4/10

četrtek

5/18

petek

4/22

sobota

Vremenska napoved

Po

To

Sr

Če

Pe

So

Ne

 

 

 

 

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25

26

27

28

29

30

31

OBVESTILA / Preddvor, Naklo, Šenčur, 28. marec 2024

Angleška urica, pohod, test kondicije

IZLETI / Kranj, 29. marec 2024

Na jadranske otoke

OBVESTILA / Preddvor, Naklo, Šenčur, 29. marec 2024

Angleška urica, pohod, test kondicije

RAZSTAVE / Rateče - Planica, 30. marec 2024

Razstava ročnih del

OBVESTILA / Sv. Jošt nad Kranjem, 31. marec 2024

Praznovanje velike noči

IZLETI / Kranj, 4. april 2024

Izlet DU Kranj

IZLETI / Kranj, 5. april 2024

Na ogled Primorske

IZLETI / Kranj, 6. april 2024

Izlet PD Iskra Kranj

 

 
 

 

 
 
 

Dela na Betinu predčasno končana / 06:58, 26. marec

Ko Noe dela barko. Gradbinci res nismo.

Gorenjska bolnišnica / 11:19, 25. marec

Bravo Dr. Aleksander Stepanović! Vsa čast za napisano! Edina logična lokacija je Kranj po vseh merilih.

Kranj diha z vojašnico / 08:48, 25. marec

Migranti s svojo rodnostjo ne bodo popravili rodnosti Slovenije, ampak naredili Slovenijo neslovensko in uničili naš narod in našo kulturo.K...

Že zdaj učenje materinščine / 08:41, 25. marec

Pod to skrajno levičarsko vlado bodo kaj kmalu Slovenijo spremenili v geto za Slovence in razglasili Tretjo Jugoslavijo.

Kranj diha z vojašnico / 14:25, 22. marec

Dežman, katera vlada do sedaj vas ni nategnila? OK, ta tolpa kriminalcev je razred zase, to je res...

Že zdaj učenje materinščine / 14:24, 22. marec

Omogočili pouk bosanskega jezika? Kakšen poseben razlog? V Sloveniji pač uradni jezik Slovenščina !!
Zaenkrat še !

Protestno pismo zaradi uničenja grba Republike Slovenije / 14:21, 22. marec

Hobič in Hribovšek, a nimata nobenega pametnega dela??