Parkirišča v Škofji Loki bodo v naslednjih dneh obiskovali popisovalci. / Foto: Vilma Stanovnik

Popisujejo zasedenost parkirišč

Občina Škofja Loka je bila z Občino Medvode izbrana za pilotno območje priprave nacionalnih smernic, strokovnih podlag in nacionalne parkirne platforme, v teh dneh pa poteka popis zasedenosti parkirišč.

Škofja Loka – Podobno kot v drugih mestih se v loški občini srečujejo z izzivi, kako vzpostaviti dostopne in konkurenčne prometne razmere za zmanjšanje negativnih vplivov motornega prometa na okolje ter prebivalce. »Tradicionalno prizadevanje za več parkiranja na javnih in zasebnih zemljiščih privabi še več avtomobilov, kar ustvarja prometne zastoje ter povzroča izpuste in poslabšuje kakovost bivanja,« ugotavljajo v Škofji Loki, ki je bila z Medvodami izbrana za pilotno območje, na katerem se izvaja postopek priprave parkirne politike in je vzorčen primer za primerljive občine po Sloveniji.

Izdelovalci parkirne politike so Regionalna razvojna agencija Ljubljanske urbane regije, Inštitut za politike prostora in Ljubljanski urbanistični zavod, ki so začeli delati v začetku letošnjega leta, v okviru izvedbe pa je konec marca že potekala razprava o problematiki parkiranja v Škofji Loki.

Kot pravijo odgovorni, je vključevanje javnosti ključnega pomena, saj prebivalci najbolje poznajo svoje mesto. Tako so prisotni na javni razpravi kot posebno problematične lokacije za parkiranje omenili železniško postajo v Retečah, železniško postajo na Trati, parkiranje v Groharjevem naselju, kjer imajo stanovalci težave s parkiranjem oziroma preozkimi parkirnimi mesti, ki niso primerna za novejša vozila. Prav tako so problematična območja ob osnovnih šolah in vrtcih ter pred Športno dvorano Poden, pred pošto na Trati in tudi v okolici Mestnega trga in pokopališča Lipica.

Ena od rešitev so trajnostne oblike prevoza, vendar pa je dejstvo, da je treba za tak zeleni prehod najprej urediti infrastrukturo, od gradnje kolesarskih stez, stojal za kolesa do več linij javnega prevoza. Prav tako so za oblikovanje parkirne politike potrebne analize. Ena od njih je analiza parkirnega utripa, s katero ugotavljajo zasedenost parkirnih prostorov skozi dan. Zato bodo v Škofji Loki ta mesec od jutra do večera ob torkih, sredah, četrtkih in sobotah popisovali zasedenosti parkirišč. Popisovalci bodo opazovali javno dostopna parkirišča in si zapisovali število parkiranih avtomobilov. Sledile bodo nove javne razprave, prva predvidoma že konec tega meseca. Predlog parkirne politike bo nato javno predstavljen v začetku poletja, predvidoma konec junija.