Gledališče je, ki širi obzorja

Ni bilo plapolajočih zastav kot na športnih dogodkih ali zborovanjih v tak ali drugačen namen, morda protestih. Bili pa so dolgi in iskreni aplavzi nagrajenkam in nagrajencem ter v dneh od 27. marca do 7. aprila po vsaki predstavi gledališkim ustvarjalcem in po koncertnem večeru glasbenikom, ki smo jih v Kranju spremljali v okviru bogatega program letošnjega 53. Tedna slovenske drame. Prav tako ni bilo velikih množic, bile pa so polne dvorane oziroma posebni prostori, v katerih so prav tako potekale predstave. Več kot polovica uprizoritev in drugih festivalskih dogodkov, namenjenih širši javnosti, je bila razprodana. Dober obisk pomeni, da festival uživa zaupanje ne le Kranja, ampak tudi širše Gorenjske, je prepričan direktor Prešernovega gledališča Jure Novak, ki hkrati poudarja, da je k temu pripomoglo tudi to, da so bile prav vse predstave letošnjega programa izvedene v Kranju.

Druga posebnost tokratnega Tedna je bil vsekakor zanimiv nabor predstav, ki jih je v tekmovalni in spremljevalni program izbral selektor Rok Bozovičar. Poleg drugih kvalitet, ki predstave običajno uvrščajo na festivale, je bila ena od značilnosti izbora tudi izjemna raznolikost uprizoritvenih praks. Iz predstave v predstavo je občinstvo presenečal svež in duhovit gledališki jezik, naj gre za sicer klasične predstave na gledališkem odru, a s precej nenavadnimi postavitvami, pa morda drugačno uprizarjanje slovenskih ljudskih pesmi, ali na primer performativni esej na temo spolnosti in neke vrste duhoviti »dokumentarec« o gradnji tunela iz Čeških Budjejovic do Kopra na ogled v za to idealnih rovih pod Kranjem. V gledališče prihajajo vedno nove zgodbe, osebne in tiste, ki jih piše družba, velike in male, skoraj nepomembne, a včasih tako realne v aktualnem prostoru in času.

Uprizoritve so pozornemu obiskovalcu omogočale različne interpretacije videnega, slišanega, predstavljenega, čutenega, predvsem pa so občinstvu odprtega duha dodatno razširjale obzorja, ki jih odpira sodobno gledališče. Morda se niti ne zavedamo, kakšna priložnost za Kranj je vsakoletni Teden slovenske drame, ko najboljša aktualna gledališka produkcija iz vse države pride tako rekoč na dom. Če vsa leta razveseljuje organizacijska zagnanost ekipe Prešernovega gledališča pri negovanju dolgoletne festivalske tradicije, smo letošnji obiskovalci lahko dodatno začutili, da gre zgodba v pravo smer.

»Bi kupili iluzijo?« se je začel in končal presunljiv glasbeno-gledališki dogodek v eni izmed zelo drugačnih uprizoritev na letošnjem festivalu. Jaz vem odgovor. Pa vi?