V Osnovni šoli Naklo so pripravili izmenjevalnico oblačil. / Foto: Mateja Rant

Izmenjali oblačila

Letošnji projektni dan, ki ga posvetijo vzgoji potrošnika, so v Osnovni šoli Naklo povezali s projektom Erasmus+ z naslovom Social Inclusion through Environment (Socialna vključenost in okolje).

Za projektni dan vsako leto izberejo drugo temo, s katero želijo otroke vzgajati v odgovorne potrošnike. Tokrat so se odločili pripraviti izmenjevalnico oblačil, prek tega pa učencem predstaviti problematiko proizvodnje oblačil in kaj lahko sami storijo za zmanjšanje tekstilnih odpadkov.

Projektni dan so letos povezali tudi s projektom Erasmus+, saj so pretekli teden na šoli gostili projektne partnerje iz Danske, Francije in Nemčije, je razložila specialna pedagoginja na Osnovni šoli Naklo Andreja Hafner Krek. V okviru triletnega projekta so želeli učence opolnomočiti z znanjem in veščinami s področja socialne vključenosti in okoljske ozaveščenosti. »K varovanju okolja prispeva vsak posameznik. Da smo lahko aktivni na področju okoljske problematike, potrebujemo ustrezne kompetence,« poudarjajo v šoli in dodajajo, da je okoljska ozaveščenost aktualna tema, a vendarle ne dovolj zastopana v našem vsakdanu. Ozaveščanje okoljsko odgovornih potrošnikov je bil tudi cilj projektnega dne, v sklopu katerega so učenci od doma prinesli rabljena oblačila in jih pripravili za izmenjavo. Izmenjavo so si namreč zamislili v stilu trgovine iz druge roke – skupine učencev so najprej izbrale imena svojih trgovin in oblikovale tudi logotip zanje, zbrana oblačila so opremili še z etiketami. Vsi skupaj so nato svoje trgovine predstavili v šolski jedilnici, kjer je potem sledila izmenjava oblačil in na koncu še modna revija.

»Naš glavni namen je bilo mladim pokazati, da tudi pri nakupu oblačil obstajajo alternative, da ni treba kupovati vedno novih poceni oblačil, saj to močno obremenjuje okolje,« je pojasnila Andreja Hafner Krek. Učenci so si namreč ogledali tudi kratek dokumentarni film o problematiki zavrženih oblačil, obenem pa so reševali kviz, v okviru katerega so ugotavljali, koliko vode se recimo porabi pri izdelavi ene bombažne majice, kako škodljive so kemikalije v novih oblačilih in podobno. »Prav mladi so namreč pri oblačilih veliki potrošniki, zato smo jim želeli pokazati, kaj lahko vsak sam stori, da bo problem manjši,« je še dodala Andreja Hafner Krek.