Gorenjski policisti opažajo, da razen pri organiziranih prevozih otrok malo potnikov v avtobusih uporablja varnostni pas. Slika je simbolična. / Foto: Tina Dokl

V avtobusih še vedno pripetih malo potnikov

»Ob vsakem trku avtobusa se nezavarovani potniki lahko poškodujejo. Varnostni pas je namenjen ravno temu, da potnika zadrži na sedežu, da se izogne telesnim poškodbam,« pojasnjuje Simon Sušanj, inšpektor za promet na Policijski upravi Kranj.

Kranj – V okviru preventivne akcije Varnostni pas varuje vas za ozaveščanje o pomenu pripetosti med vožnjo, ki ta teden poteka po vsej Sloveniji, so gorenjski policisti včeraj v sodelovanju z Agencijo za varnost prometa (AVP) na cesti Kranj–Medvode na Jeprci poostreno nadzirali nad uporabo varnostnega pasu s poudarkom na potnikih v avtobusih.

Anamaria Hren iz AVP je pojasnila, da so na prvi tovrstni akciji v sodelovanju s Policijsko upravo (PU) Kranj in revijo Transport & logistika predvsem ozaveščali o pomembnosti pripetosti potnikov na avtobusu. »Naš namen ni bil potnikov sankcionirati, ampak jih ozavestiti, kako pomembno je, da so pripeti na vsaki poti, tudi na avtobusu. Ozaveščali smo jih tudi, da je stanje na avtobusu med vožnjo prepovedano in vsekakor tudi nepriporočljivo. Med akcijo opažamo, da še vedno niso vsi vozniki avtobusov pripeti z varnostnim pasom, zato ozaveščamo tudi njih. Ljudje premalo vedo, da lahko s svojimi rokami in nogami zadržijo trk le do hitrosti približno 7 km/h, kar je malo hitreje od hoje pešca. To je res pomembno in bomo zato še naprej izvajali take akcije,« je povedala.

Polovica potnikov ni pripetih

Posledice nepripetosti med vožnjo so lahko zelo hude in odvisne od hitrosti – večja ko je hitrost, večja je naletna teža, pojasnjuje Hrenova. »Pri 50 km/h je 70 kilogramov težko telo pri sili trka težko tudi 1,7 tone. Kot vidimo, naletne teže postanejo velike in jih z rokami nikakor ne moremo zadržati, zato so lahko posledice za nas kot potnika tudi usodne, poškodujemo pa lahko tudi preostale potnike v vozilu.« Po besedah sogovornice več kot polovica potnikov na avtobusih še vedno ne uporablja varnostnega pasu. »Tokratno akcijo so nekateri potniki sprejeli z nekaj nerganja v sili nekega hitenja, vsekakor pa mislim, da smo potnikom pokazali, zakaj varnostne pasove uporabljamo tudi na avtobusu, in povedali, da je za nepripetost predpisana globa 120 evrov. A naš namen tokrat ni bil kaznovanje, temveč ozaveščanje,« je še povedala Hrenova.

Starši naj poskrbijo za otroke

»Tudi na Gorenjskem se je varnost cestnega prometa močno poslabšala. Letos že beležimo tri smrtne žrtve, več imamo tudi poškodovanih. Skrb vzbujajoče je, da je zelo veliko število povzročiteljev prometne nesreče pod vplivom alkohola. Ta teden pa tudi gorenjski policisti izkoriščamo, da prioritete nadzora namenimo uporabi varnostnih pasov in zadrževalnih sistemov ter z akcijami, kot je današnja, ozaveščamo ljudi o obvezni uporabi varnostnega pasu. To namreč bistveno zmanjšuje posledice prometnih nesreč. Obenem starše in druge voznike opozarjamo tudi na njihovo dolžnost, da poskrbijo za varnost otrok, ki se vozijo z njimi v vozilu,«« je pojasnil Simon Sušanj, inšpektor za promet na PU Kranj.

Gorenjski policisti so lani obravnavali 2425 kršitev neuporabe varnostnega pasu, letos pa 365. Po Sušanjevih besedah so bile te pogosto tudi v povezavi z uporabo mobilnih telefonov in drugih naprav, ki zmanjšujejo vidno in slušno zaznavanje med vožnjo, pa tudi z vožnjo pod vplivom alkohola ali prehitro vožnjo. »Kar trideset odstotkov kršitev, ki jih ugotovimo na cestah, je povezano s prehitro vožnjo,« opozarja.

Večina poklicnih voznikov pripetih

»Ob vsakem trku avtobusa se nezavarovani potniki lahko poškodujejo. Varnostni pas je namenjen ravno temu, da potnika zadrži na sedežu, da se izogne telesnim poškodbam,« pojasnjuje Sušanj. »V zadnjih letih, ko smo poostrili nadzor nad tovornim in avtobusnim prometom, so poklicni vozniki pripeti v veliki večini, pri avtobusih pa opažamo, da razen pri organiziranih prevozih otrok potniki še vedno ne uporabljajo varnostnega pasu. Prioriteta našega dela na dolgi rok je vsekakor, da povečamo uporabo varnostnega pasu pri potnikih v avtobusih,« še dodaja.