Foto: Tina Dokl

V pomoč tudi klicni center

Z začetkom marca je začel delovati klicni center za pomoč uporabnikom zdravstvenega sistema.

Brezplačna telefonska številka 080 18 01 je namenjena ljudem, ki imajo težave pri klicih v zdravstveni dom, dostopu do osebnega zdravnika, ginekologa, zobozdravnika ter pediatra, pa tudi vsem tistim, ki jim ne uspe pridobiti informacij o naročanju na pregled, ambulantah za neopredeljene zavarovane osebe in delovanju drugih klicnih centrov ...

Brezplačna telefonska številka 080 18 01 je namenjena ljudem, ki imajo težave pri klicih v zdravstveni dom, dostopu do osebnega zdravnika, ginekologa, zobozdravnika ter pediatra, pa tudi vsem tistim, ki jim ne uspe pridobiti informacij o naročanju na pregled, ambulantah za neopredeljene zavarovane osebe in delovanju drugih klicnih centrov, prav tako bo klicni center namenjen podpori oziroma preusmeritvi klicev na sistem in podpori pri digitalni aplikaciji zVem.

Kot je pojasnil minister za zdravje Danijel Bešič Loredan, je klicni center nastal na pobudo vladne medresorske skupine kot odziv na klicno nedostopnost zdravstvenega sistema. »Ključno je, da se bo v klicnem centru zmeraj nekdo oglasil,« je dejal minister in dodal, da bodo na ta način od ljudi dobili informacije, kam so klicali, kdo se jim na telefon ni javil in na kateri točki sistem torej ne deluje. Kot je še poudaril, klicni center nikakor ne nadomešča številke 112 niti ni namenjen izdajanju receptov in napotnic. »Cilj je, da se ljudem, ki pokličejo, nekdo oglasi in jim pomaga.«

Klicni center, ki ga vzpostavljajo postopoma kot pilotni projekt, bo v prvi fazi s pomočjo usposobljenih operaterjev nudil splošno pomoč in podporo pri urejanju administrativnih in organizacijskih vprašanj uporabnikov, v drugi fazi pa bo cilj avtomatizirati postopke odgovarjanja na vprašanja. Delo namreč nadaljuje tudi Delovna skupina za dostopnost in enakopravnost do zdravstvenih storitev, v katero so vključeni Zveza organizacij pacientov Slovenije, Zdravniška zbornica Slovenije, ZZZS, Nacionalni inštitut za javno zdravje in Ministrstvo za zdravje in si je za eno od glavnih nalog zastavila vzpostavitev enotnega državnega klicnega centra, katerega končni cilj so vse informacije na enem mestu.

Klicni center deluje ob delavnikih med 9. in 16. uro. Pilotni projekt, ki bo trajal predvidoma dva meseca, financira Ministrstvo za zdravje. Za izvajanje storitve klicnega centra je bil izbran najugodnejši ponudnik, družba Telekom, s ponudbo v višini 38.900 evrov.