Še zadnja sezona s staro sedežnico na Zadnjem Voglu. Do jeseni jo bodo nadomestili z novo krožno kabinsko žičnico.

Na Voglu pred veliko investicijo

Potem ko je v zadnjih dneh tudi na Voglu zapadlo dovolj snega, je smučarska sezona na tem priljubljenem visokogorskem smučišču v polnem zamahu. Ko se bo zaključila, se bo na Voglu začel več kot osem milijonov evrov vreden projekt, katerega glavna investicija je nova krožna kabinska žičnica Zadnji Vogel.

»Zraven smo prijavili še tako imenovano petzvezdično doživetje: kulinarični večer pod zvezdami, voden ogled nočnega neba z zvezdogledom, lokalno tržnico z domačimi dobavitelji in domačo kulinariko ...«

Ukanc – »Sezona se je začela povprečno, startali smo normalno, snega je bilo dovolj, odprte so bile vse proge razen Šije, obisk je bil lep,« je začetek letošnje zimske sezone na Voglu opisala Aleksandra Fiorelli, direktorica skupnih služb v podjetju Žičnice Vogel. Zaradi visokih temperatur je dva dneva v začetku leta smučišče le delno obratovalo, po zadnjem obilnejšem sneženju pa so se prejšnji konec tedna tja spet vrnili smučarji, tako da na Voglu tudi letos še lahko upajo na uspešno zimsko sezono.

Zimska in poletna sezona enakovredni

Lanska, pravi Fiorellijeva, je bila s kar 131 dnevi neprestanega obratovanja smučišča odlična, tako finančno kot po številu obiskovalcev, prav tako poletna, Vogel je namreč eno prvih smučišč pri nas, ki so prepoznala priložnost tudi v poletni sezoni.

»Tudi če bi bila zima res zelo slaba, smo vedno optimistični, da nas bo na pozitivno potegnilo poletje. Pri nas sta namreč zimska in poletna sezona že nekaj časa enakovredni, tako finančno kot po številu potnikov, razlike so odvisne predvsem od vremenskih razmer,« je pojasnila.

Panoramska vožnja z novo napravo

Na vrhuncu zimske sezone pa so v podjetju že sredi najintenzivnejših priprav na eno največjih investicij v zadnjem obdobju; gre za projekt vzpostavitve nove panoramske krožne kabinske žičnice Zadnji Vogel, s katero bodo nadomestili staro dvosedežnico, ki smučarje na vrh smučišča prevaža že od sredine šestdesetih let prejšnjega stoletja. Za 8,5 milijona vreden projekt so na lanskem razpisu pridobili kar 6,5 milijona evrov sofinanciranja države.

Koncesijo in gradbeno dovoljenje za gradnjo krožne kabinske žičnice so že pridobili, čakajo le še na konec smučarske sezone, ko bodo začeli odstranjevati staro dvosedežnico in postavljati novo, sodobno žičnico. Ta bo udobnejša za potnike in okolju prijaznejša, tišja in tudi za nekaj minut hitrejša od sedanje dvosedežnice. V 23 kabinah s kapaciteto do deset oseb bo naprava v eni uri lahko prepeljala 1500 smučarjev oziroma (v poletnem času) pohodnikov. Kot posebno privlačnost nove naprave pa poudarjajo panoramsko vožnjo, ki bo potnikom omogočala uživanje v izjemnih razgledih, v kabino bo mogoče naložiti tudi kolo. Vsi projekti morajo biti zaključeni še pred začetkom naslednje zimske sezone.

Kolesarski park, park za disk golf ...

Kot je pojasnila Fiorellijeva, so v projekt poleg zamenjave stare dvosedežnice vključili tudi tako imenovane mehke vsebine, s katerimi bodo nadgradili poletno sezono: ureditev kolesarskega parka, parka za disk golf, nadgradnjo otroškega parka in ureditev visokogorske pohodniške arheološke pot z digitaliziranimi tablami TNP in z vizualizacijo življenja nekoč na arheološkem najdišču Dolga planja.

»Zraven smo prijavili še tako imenovano petzvezdično doživetje: kulinarični večer pod zvezdami, voden ogled nočnega neba z zvezdogledom, lokalno tržnico z domačimi dobavitelji in domačo kulinariko,« je še pojasnila.

V načrtu imajo tudi nadaljnje investicije, med drugim načrtujejo zamenjavo vlečnice Kratki plaz in enosedežnice Šija, prijavili pa so se tudi na razpis za sofinanciranje prenove in nadgradnje nastanitvenih kapacitet, in sicer z nadomestno gradnjo obstoječega hostla, ki ga želijo preurediti v štirizvezdični penzion.