Občini poslovali delno učinkovito

Računsko sodišče je revidirana dela poslovanj občin Kranj in Kranjska Gora pred štirimi in več leti ocenilo kot delno učinkovita.

Kranj, Kranjska Gora – Računsko sodišče je pred dnevi izdalo revizijski poročili o smotrnosti poslovanja Mestne občine Kranj (MOK) in Občine Kranjska Gora. Za Kranj so pregledali porabo sredstev za svetovalne storitve v obdobju 2016–2018, revizija poslovanja Občine Kranjska Gora pa se je nanašala na namenske prejemke občinskega proračuna v letu 2018. Za obe občini je računsko sodišče ocenilo, da je bilo njuno poslovanje v revidiranem delu delno učinkovito, zato jima je izdalo priporočila za izboljšanje poslovanja.

Računsko sodišče je ugotovilo, da MOK v letih od 2016 do 2018 ni imela vzpostavljenega postopka ugotavljanja potreb po svetovalnih storitvah ter je le v tretjini pregledanih pogodb in naročilnic vsaj delno utemeljila potrebo po posamezni svetovalni storitvi. V skoraj vseh primerih so bila sredstva načrtovana v proračunu, vendar pa je bila njihova obrazložitev preveč splošna, ocena načrtovanih sredstev pa ni bila utemeljena. Postopek oddaje svetovalne storitve je bil v četrtini pregledanih pogodb in naročilnic delno ustrezen, v tretjini primerov pa storitev ni bila oddana po ustreznem postopku. Občina je v vseh primerih določila skrbnika in večinoma ustrezno oziroma vsaj deloma ustrezno določila tudi predmet, ceno in rok izvajanja storitev, v manjšem deležu pa tudi druge obveznosti izvajalca pogodbe ter nadzor in zavarovanje za primer neizpolnjevanja pogodbenih obveznosti. V več kot polovici primerov je tudi ustrezno spremljala izvajanje svetovalnih pogodb, v večini primerov pa pomanjkljivo poročala o porabi teh sredstev v zaključnem računu proračuna, prav tako tudi ni vsaj splošno poročala o izvajanju pogodb v posameznem letu.

Za Občino Kranjska Gora pa je računsko sodišče ugotovilo, da v letu 2018 ni v celoti vzpostavila pogojev, ki bi ji omogočili učinkovito načrtovanje, pobiranje in porabo namenskih prejemkov, saj ni razpolagala z vsemi potrebnimi dokumenti in podatki o vseh potencialnih vrstah namenskih prejemkov. Namenskih prejemkov v proračunu občine za leto 2018 tudi ni načrtovala na način, da bi bilo jasno in v celoti izkazano, za katere vrste namenskih prejemkov gre, v kakšni višini jih je načrtovala in za katere namene jih bo porabila. Občina tudi ni v celoti zagotovila pravočasnega in popolnega pobiranja namenskih prejemkov. Prav tako tudi ni transparentno izkazala, da so bili vsi tudi porabljeni namensko.