Prvo lopato so zasadili blejski župan Janez Fajfar, infrastrukturni minister Bojan Kumer in direktor DRSI Bojan Tičar. / Foto: Tina Dokl

Zasadili prvo lopato

Na Betinovem klancu na Bledu so v sredo zasadili prvo lopato, s tem pa naznanili začetek gradnje prve faze blejske južne obvoznice, na katero so Blejci in Bohinjci čakali več kot pol stoletja.

Gradnja bi bila v ugodnih vremenskih razmerah lahko končana že do konca prihodnjega leta, v nasprotnem primeru pa v drugem četrtletju leta 2024.

Bled – Potem ko so sredi oktobra pridobili pravnomočno gradbeno dovoljenje, ki ga je Upravna enota Radov­ljica sicer izdala že aprila letos, vmes pa se je zapletlo s pritožbo enega od lastnikov zemljišč, so v sredo na Bledu uradno začeli gradnjo prve faze južne razbremenilne ceste. Kot je pojasnil infrastrukturni minister Bojan Kumer, bi bila gradnja v ugodnih vremenskih razmerah lahko končana že do konca prihodnjega leta, v nasprotnem primeru pa v drugem četrtletju leta 2024.

Izvajalec je Gorenjska gradbena družba

Prva faza blejske obvoznice, ki jo bo za 6,3 milijona evrov gradila Gorenjska gradbena družba, obsega rekonstrukcijo krajšega odseka regionalne cest Lesce–Bled z rekonstrukcijo križišča na Betinu. V sklopu del so predvideni novogradnja spiralnega dvopasovnega krožnega križišča, premostitveni objekt z regulacijo potoka Rečica, podhod za pešce in kolesarje pod krožiščem, protihrupna zaščita ter komunalna in krajinska ureditev.

Prvi fazi bosta sledili še druga in tretja faza. Druga obsega traso od odkopa do predora Straža, tretja pa cesto čez Mlinsko polje, kjer je, kot je povedal minister, treba še zaključiti določene odkupe zemljišč. Celotna južna razbremenilna cesta bo sicer dolga dobre tri kilometre, z njo pa bo vzpostavljena dobra cestna povezava med krožiščem na Betinskem klancu in priključkom na obstoječo regionalno cesto za Pristavo na koncu Bleda v smeri proti Bohinju. Vrednost projekta je ocenjena na 27 milijonov evrov.

Župana zadovoljna

»Napnimo vse sile, pomagajmo in se veselimo tistega trenutka čez štiri leta, ko bomo stali na drugem koncu ceste,« je bil zadovoljen blejski župan Janez Fajfar. »Bled je glavna razpoznavna podoba vse Slovenije in nevzdržno je, da se tu vsi od domačinov do najvišjih gostov vozimo po nemogočih cestah in skozi sam center,« je med drugim dejal Fajfar. Bohinjski župan Jože Sodja je ob tem poudaril še, da je po vseh letih muk pridobivanja dokumentacije in finančnih sredstev začetek gradnje blejske južne obvoznice res zgodovinski dogodek tako za Bled kot Bohinj.

Poleg tega, da bo južna obvoznica razbremenila prometne tokove na Bledu, se bo lahko uredilo tudi komunalno omrežje, saj pod obstoječo cesto teče glavni mešani kanal, ki pa ga, dokler se ta cesta ne zapre, zelo težko uredijo.

Obenem bo cesta Bohinjcem bistveno olajšala dostop do njihovih krajev, kar je pomembno predvsem za tiste, ki se iz Bohinja vozijo na delo v druge kraje. »V poletnih mesecih namreč porabijo skoraj eno uro za pot skozi Bled,« je še dodal Sodja.