V Vrtcu Antona Medveda dajejo velik poudarek dejavnostim v naravnem učnem okolju. / Foto: arhiv vrtca

Nagrada za »vrtec v naravi«

Med prejemniki evropske nagrade za inovativno poučevanje je tudi kamniški Vrtec Antona Medveda, v katerem se že dobrih deset let sistematično ukvarjajo s prenosom dejavnosti iz igralnice v naravno okolje. S projektom With open arms/Z odprtimi rokami so svojo prakso še nadgradili.

Zaposleni so okrepili svoje strokovne kompetence, predvsem za delo z otroki iz skupin z manj priložnostmi, in usvojili nove metode, ki jih lahko uporabljajo vsakodnevno v kreativnem zunanjem učnem okolju, je zapisano v obrazložitvi nagrade, ki jo je kamniški vrtec prejel za projekt With open arms.

Kamnik – Narava ponuja veliko možnosti za igro, učenje, ustvarjanje, razvoj otrok, nam je povedala svetovalna delavka Janja Hudej. »Na travniku na primer lahko preberemo pravljico, ob potoku preštevamo in barvamo kamenčke, v gozdu pripravimo neki izziv …« V naravi je vse bolj spontano, k čemur pripomore tudi to, da so otroci radi zunaj, posledično, kot opaža sogovornica, lažje sodelujejo in vsak lahko najde ter pokaže neko močno področje. »Imamo srečo, da so naše enote v neposredni bližini vseh naravnih okolij,« pravi Hudejeva. Vrtec ima 14 enot, ki jih obiskuje okrog 940 otrok. Dejavnosti na prostem so na urniku vsaj dve uri dnevno, ne glede na vreme.

S projektom With open arms/Z odprtimi rokami programa Erasmus+ so želeli svoje znanje in izkušnje še poglobiti ter primerjati in izmenjati izkušnje s področja gozdne pedagogike in drugih alternativnih pedagoških metod. Pri tem so se posebej osredotočili na prakse, ki bi otrokom z manj priložnostmi, kot so priseljeni ali otroci iz socialno šibkejših okolij, olajšale vključitev v vrtec. Po besedah svetovalne delavke, ki je bila tudi koordinatorica projekta, so se pokazale potrebe po tem.

Svojo prakso so nadgradili

Projektne aktivnosti so začeli izvajati v letu 2018, dobrodošle usmeritve in ideje so dobili pri kolegih na Islandiji, kasneje pa sta bili dve vzgojiteljici še na obisku v Italiji. Seznanitev z metodami dela in dobrimi praksami, predvsem pa rezultati izkustvenega učenja, ki ga omogoča naravno okolje, so utrdili prepričanje, da so na pravi poti, obenem pa tudi razblinili določene predsodke, na primer o jezikovni oviri, je pojasnila predstavnica vrtca.

Nagrada Evropske komisije je pika na i. »Ta nagrada nam zelo veliko pomeni. Je potrditev dosedanjega dela in motivacija za naprej, da tudi v prihodnje delamo dobro,« pravi Hudejeva.

Srečanje s predstavniki drugih nagrajenih institucij, ki poteka prav v teh dneh, je nova priložnost za izmenjavo izkušenj, kot je še poudarila sogovornica, pa je pomembno zlasti to, da izkušnje lahko prenašajo na okoliške vrtce.