Dobre tri četrtine anketiranih voznikov e-skirojev podpira obvezno nošenje čelade ne glede na starost. / Foto: Tina Dokl

E-skiroji: že dva umrla

Letos so policisti obravnavali precej več prometnih nesreč z e-skiroji kot lani. Dva voznika e-skiroja sta tudi umrla, v obeh primerih je šlo za nesrečo s samoudeležbo.

Kranj – Ob Evropskem tednu mobilnosti so včeraj na dan brez avtomobila potekale še zadnje aktivnosti, s katerimi so spodbujali k trajnostni mobilnosti, kamor sodi tudi vožnja z e-skirojem, ki pa v Sloveniji postaja vse bolj problematična oziroma tvegana. Letos do sredine septembra je bilo namreč v prometnih nesrečah udeleženih že kar 149 voznikov e-skirojev, s čimer je krepko presežena lanska celoletna številka – 109 voznikov e-skirojev.

Umrla dva voznika e-skiroja

V teh nesrečah, ki so jih v 97 primerih zakrivili vozniki e-skirojev sami, sta dva voznika e-skiroja umrla. Kot so navedli na Agenciji za varnost cestnega prometa (AVP), je v obeh primerih šlo za samoudeležbo, oba sta se tudi vozila sama in bila brez čelade. Prvi voznik, star 52 let, je na območju PU Celje umrl marca, bil pa je tudi pod vplivom alkohola. Druga voznica e-skiroja v starosti 84 let se je smrtno ponesrečila na območju PU Maribor konec avgusta.

V prometnih nesrečah e-skirojev je bilo še 23 oseb tudi hudo poškodovanih, 105 pa lažje. Na AVP pojasnjujejo, da sta najpogostejša vzroka za nesreče z udeležbo e-skirojev neprilagojena hitrost in neupoštevanje pravil o prednosti.

Policija je letos do sredine septembra pri voznikih e-skirojev zabeležila 516 kršitev cestnoprometnih predpisov, najpogosteje zaradi napačne strani in/ali smeri vožnje, neprilagojene hitrosti, alkohola, uporabe mobitela in drugih naprav med vožnjo ter neuporabe čelade do 18. leta. Pri povzročiteljih izstopajo starostne skupine od 24 do 34 let, od 34 do 44 let, od 44 do 54 let in od 18 do 24 let.

Večini se e-skiroji zdijo nevarni

AVP je izvedla tudi spletno anketo med več kot 1100 anketiranimi, v kateri je ugotavljala poznavanje pravil za vožnjo e-skirojev in specifike tovrstne mikromobilnosti. Odgovori so pokazali, da vozniki najpogosteje uporabljajo e-skiro za do pet kilometrov razdalje, večkrat tedensko in kot alternativo hoji ter vožnji z avtomobilom. Več kot dvema tretjinama anketiranih se vožnja z e-skirojem zdi nevarna, kar 82 odstotkov pa jih je podprlo ukrep dviga starostne meje za vožnjo e-skiroja na 15 let. Trenutna zakonsko določena starostna omejitev za vožnjo e-skiroja je sicer 14 let oziroma od 12. do 14. leta za voznike s kolesarsko izkaznico. Čeprav je uporaba zaščitne čelade obvezna do 18. leta, pa več kot tri četrtine (78 odstotkov) vprašanih podpira zakonsko obvezo nošenja ne glede na starost.