Predstavniki slovenskih partnerjev v projektu (od leve proti desni): Matej Cepin, Andraž Šiler, Mirjam Bizjak in Aleš Žitnik / Foto: Primož Pičulin

Učenje je lahko zabavno

Na Gimnaziji Franceta Prešerna v Kranju so v sredo predstavili mednarodni projekt School 21, v okviru katerega želijo v sodelovanju s še štirimi partnerji vzpostaviti nove metode poučevanja na prostem.

Kranj – V projektu School 21 sodeluje pet partnerjev, poleg vodilnega partnerja Gimnazije Franceta Prešerna še Osnovna šola (OŠ) Franceta Prešerna, Socialna akademija, BSC Kranj in norveški partner iz regionalne uprave okrožja More Romsdal. »Glavni cilj našega projekta je s pomočjo razvoja nove metode in orodja poučevanja mlade že med procesom formalnega izobraževanja opremiti z veščinami in znanji 21. stoletja, ki so potrebni za samostojno življenje in delo,« je poudarila ravnateljica Gimnazije Franceta Prešerna Mirjam Bizjak.

Tako med osnovnošolci kot dijaki namreč opažajo apatičnost pri pouku, kar je epidemija covida-19 še poslabšala. »Učenci nimajo motivacije za učenje za življenje, temveč le željo po nabiranju točk za vpis na izbrano srednjo šolo oziroma fakulteto,« je dejala Mirjam Bizjak. Kompetence, ki so jih izbrali kot vodilo pri projektu, so zato: učenje učenja, kritično razmišljanje, sprejemanje odločitev, podjetnost, komunikacija, reševanje problemov, kreativnost in inovativnost, delo v skupini ter odpornost – spoprijemanje s stresom in čustvi. To želijo doseči z novimi metodami in orodji poučevanja v učilnicah na prostem. Z norveškim partnerjem so se povezali, ker imajo na Norveškem s tem že veliko izkušenj. Pridobljeno znanje bodo prenesli v prakso in med druge učitelje. »Glavno je spodbuditi pozornost mladih,« je ob tem poudaril Matej Cepin iz Socialne akademije in dodal, da imajo pri mladinskem delu s tem veliko izkušenj. Ravnatelj Osnovne šole Franceta Prešerna Kranj Aleš Žitnik je priznal, da so že ugotovili, katere dejavnosti bi lahko izvajali na prostem, pri konkretni izvedbi pa računajo na izkušnje iz Norveške. Andraž Šiler iz BSC Kranj je pojasnil, da so pri izvajanju enega od svojih projektov na več kot petdesetih šolah po Gorenjskem, v okviru katerega so mlade želeli navdušiti za spremembe v šolah, na šolah vedno poudarili prav željo po zunanji učilnici. Priložnost za to se je pokazala ob razpisu Norveškega finančnega mehanizma, obenem pa so pridobili partnerja iz Norveške, kjer je pouk na prostem nekaj običajnega, je še dodal Šiler, ki je prepričan, da je učenje lahko zabavno, doseči morajo le še, da bo učenje zabavno tudi v šoli.