Na dogodku so se predstavili lokalni ponudniki, ki sodelujejo v projektu Blejski lokalni izbor. / Foto: Maša Likosar

Povezujejo lokalne ponudnike

Z Borzo lokalnih ponudnikov, ki jo je Turizem Bled pripravil v prostorih Medgeneracijskega centra Vezenine Bled, so spodbujali lokalne pridelovalce k povezovanju in tkanju dobaviteljske verige. Obenem so podelili certifikate prejemnikom znaka kakovosti Blejski lokalni izbor.

Na dogodku je potekala tudi okrogla miza o pomenu kolektivne blagovne znamke za destinacijo.

Bled – Blejski lokalni izbor je zasnovan kot ena izmed 15 kolektivnih blagovnih znamk, ki živijo po Sloveniji. Cilj projekta je predvsem ta, da kmetom in obrtnikom ponudi dodatno možnost zaslužka in s tem pomaga, da so polja obdelana, da imajo obrtniki delo, prebivalci pa ostanejo doma. »Pokazalo se je, da kolektivna blagovna znamka pomaga lokalnemu prebivalstvu, da ohranijo svojo dejavnost, svoje znanje delijo naprej in od tega tudi živijo. Na ta način so lahko tudi uporabniki, tako domačini kot turisti, prepričani, da kupijo kakovosten izdelek, ki je plod dela in znanja, ki sta doma na Bledu,« je dejala Romana Purkart, v. d. direktorice Turizma Bled.

Kot je povedala predsednica strokovne komisije in avtorica modela Izvorno slovensko Tanja Lešnik Štuhec, je Blejski lokalni izbor iz projekta prerasel v proces. Javnemu zavodu Turizem Bled je namreč uspelo, da je iz enega samega izdelka, s katerim se je leta 2018 projekt začel, to je blejskega sira, s pomočjo ponudnikov na destinaciji projekt zrasel v proces, v katerem je danes 43 ponudnikov in 190 izdelkov v različnih kategorijah. »Veseli nas, da s projektom spodbujamo inovativnost in podjetnost lokalnega prebivalstva pri ustvarjanju lokalnih, avtentičnih zgodb in zelo kakovostnih produktov,« je dodala Purkartova.

V okviru dogodka so podelili tudi certifikate prejemnikom znaka kakovosti Blejski lokalni izbor/Bled Local Selection ob zaključku ocenjevanja petih kategorij v letošnjem letu. Strokovna komisija je ocenjevala prehranske izdelke, jedi, postrežene na gostinski način, rokodelske izdelke, poleg tega so letos prvič ocenjevali še doživetja in nastanitve. Certifikat za doživetja so podelili Potičnici na Blejskem otoku za delavnico samostojne priprave in peke potice, združene z vodenim ogledom otoka, Čebelarstvu Ambrožič za doživetje s čebelarjem, kmetiji Tr'glav za doživetje Od najlepše tepke do Tr'glavovega žganja, Niku in Petri Rakovec za Blejski kuharski tečaj ter Marjeti Vodnjov za vodeno pustolovščino Začaran gozd. Med nastanitvami pa so certifikate prejele Vila Mila ter hoteli Triglav, Park in Rikli Balance. Član strokovne komisije Janez Bogataj je ob tem opozoril, da bi morali biti izdelki bolj dostopni, na primer v določenem namenskem prostoru, kjer bi bili na enem mestu na voljo kupcem.

Eden izmed ponudnikov in prejemnikov več certifikatov Jure Jeglič s Kmetije Matijovc iz Podbrezij je dejal, da je v okviru projekta spoznal druge lokalne pridelovalce, ki so pripravljeni sodelovati. Jeglič je prejet tudi certifikat za t. i. Blejsko zajtrk košarico, ki vključuje 13 izdelkov lokalnih kmetij in pekarn. »Gre pravzaprav za nadgrajen tradicionalen slovenski zajtrk,« je še dodal.