Nova lastnika in direktor Alpine (od leve proti desni): František Pivoda, Vít Hroch in Roman Vývoda / Foto: Mateja Rant

Tradicijo Alpine želijo nadaljevati

Žirovsko podjetje Alpina je s prvim septembrom tudi uradno postalo del češke družbe K&H v lasti Františka Pivode, ki je pri nakupu Alpine sodeloval z Romanom Vývodo. Minuli četrtek sta se v družbi novega direktorja Víta Hrocha na sedežu v Žireh sestala s predstavniki lokalne oblasti.

Žiri – František Pivoda in Roman Vývoda sta se v družbi novega direktorja Víta Hrocha in sodelavca Mira Pocheja, ki je poskrbel za prevajanje, minuli četrtek srečala s poslancem Janezom Žakljem, podžupanom Jožetom Stanonikom in direktorjem občinske uprave Matijo Podobnikom. Kot je pojasnil Žakelj, je lokalna skupnost zelo navezana na ime Alpina, zato jim je zaželel, da bi se med Žirovci do­bro počutili. Lastnika sta ob tej priložnosti ponovila, da Alpino ocenjujeta kot odlično blagovno znamko olimpijskih prvakov, ki temelji na širokem znanju in izkuš­njah njenih ljudi ter bogati tradiciji, zato sta prepričana, da ima dobre možno­sti za rast. »Upam, da bomo s svojim delom izpolnili tako naše ambicije kot tudi vaša pričakovanja. Alpina je znamka olimpijskih zmagovalcev in želimo si, da tako ostane še naprej,« je poudaril Pivoda in pojasnil, da je bil postopek prodaje zelo kompliciran, zato je še precej zadržan pri razkrivanju prihodnjih načrtov. Zatrdil pa je, da bodo storili vse, da nadaljujejo tradicijo Alpine. Tudi novi direktor Hroch je prepričan, da je Alpina do­bra in močna blagovna znamka, ki temelji na znanju, izkušnjah in spretnostih zaposlenih, in prav v tem je po njegovih besedah njena velika moč. Kljub temu priznava, da razmere ta čas niso dobre, saj je podjetje v preteklih mesecih zastalo, kar se bo odrazilo v drugi polovici leta, zato bo poslovni rezultat verjetno nekoliko slabši, kot so načrtovali.

»V zadnjih letih so se preveč osredotočali na proizvodnjo, pozabili pa so na trženje. To bo treba spremeniti.« Kljub temu ta čas še ne želi razkrivati konkretnih načrtov, ker je za to še prezgodaj, pravi, vsekakor pa si po njegovih besedah ne želijo zniževati števila zaposlenih. »Ta čas imamo polno praznih mest v vodstvu podjetja – nimamo finančnega direktorja, direktorja trženja, prazna so tudi vodstvena mesta nekaterih hčerinskih podjetij,« je pojasnil in dodal, da jim je že uspelo zapolniti mesto direktorja prodaje, saj se je na svoje delovno mesto vrnila nekdanja zaposlena, ki je odšla, ker se ni strinjala s prejšnjimi lastniki. Kot je napovedal, bodo v začetku oktobra sposobni določiti, kdo so njihovi potrošniki ter kakšne storitve in izdelke jim želijo ponuditi, obenem pa nadaljujejo pripravo kolekcije za prihodnje leto. »Mogoče zveni čudno, da se sprašujemo, kdo so naši potrošniki – to je zato, ke si poleg že obstoječih želimo najti še nove,« je dejal Hroch. V prihodnje si v podjetju želi tudi več ekipnega dela, saj opaža, da je bilo doslej delo zastavljeno tako, da so vodilni skrbeli vsak samo za svoj del. »Moj menedžerski pristop temelji na ekipi sposobnih ljudi, ki se morajo povezovati in sodelovati med sabo, da se premaknemo naprej.«

Žakelj je besede lastnikov označil za obetavne. »Malo besed, raje se osredotočate na konkretne stvari,« je ugotavljal. Po njegovih besedah se je v zadnjih desetih letih v Alpini zamenjalo sedem direktorjev, ki so se bolj ali manj ukvarjali zgolj s preživetjem podjetja. »Je pa res, da so bili omejeni, ker niso imeli denarja, in četudi so imeli cilje, so bili pri tem ovira »kvazi« lastniki, ki so se želeli predvsem čim prej za čim več denarja znebiti bremena.« Novim lastnikom je zaželel uspešno delo in veliko poslovnih uspehov.