V opuščenih izložbah so pripravili predstavitve nekaterih podjetij. / Foto: Aleš Senožetnik

S podjetništvom do revitalizacije

V Kamniku staro mestno jedro oživljajo tudi s pomočjo zanimivih podjetniških zgodb. V okviru projekta CINEMA so svoje prostore dobili trije podjetniki.

Izbor Kamnika kot pilotnega mesta v projektu ni bil naključje, saj je po raziskavi, ki so jo opravili na GZS, eno izmed mest z izjemno bogatim potencialom kreaitvnih industrij ter zelo spodbudnim podjetniškim okoljem.

Kamnik – V Kamniku si že dlje časa prizadevajo za obujanje starega mestnega jedra. »Nakupovalne navade ljudi so se spremenile, večji trgovski centri so na obrobjih mest, več je nakupov po spletu, posledica pa je to, da so se manjše trgovine v mestnih jedrih začele zapirati in tako je upadel tudi obisk,« je problematiko zaspanih mestnih središč opisal kamniški župan Matej Slapar. Za oživ­ljanje mestnega jedra sicer v Kamniku že dlje časa skrbijo tudi z različnimi dogodki, pred časom pa so pristopili k projektu CINEMA, ki z namenom revitalizacije mestnih središč povezuje kreativne indus­trije, podjetništvo in lokalne skupnosti.

Po zaslugi projekta so poslovne prostore dobile tri podjetniške zgodbe. V središču Kamnika je tako zaživela soba pobega Energy Escape room, v Črni pi­zzi so naprodaj vinilne plošče, obiskovalci mestnega jedra pa si odslej lahko omislijo tudi tetovažo v studio Matcap. Vsi trije podjetniki so bili nagrajeni tudi z vavčerjem v vrednosti pet tisoč evrov.

Poleg novih prostorov za podjetnike so oblikovali tudi blagovno znamko Kamnik, moje podjetniško mesto, ter za obdobje enega meseca pripravili t. i. pop-up izložbe, s katerimi so se v praznih izložbenih prostorih predstavili štirje podjetniki. Kot je povedala Grit Ackermann z GZS, ki je vodilni partner projekta, je bilo zanimanja med podjetniki precej, težje pa je bilo najti primerne prostore. Na razpis se je prijavilo deset podjetnikov, za sodelovanje v pop-up izložbah pa je bilo zanimanja še nekoliko več.

V oblikovalskem studiu ADDiD PLUS so oblikovali izložbi, ki predstavljata podjetji Chicory time in Modno oblikovanje Darja Schaffer, v oblikovalskem studiu DBP Studio pa izložbi, ki predstavljata podjetji Knofk in Tiny Giant.

»Z oživljanjem izložb in povezovanjem podjetnikov ter kreativcev smo želeli spodbuditi lastnike praznih prostorov k tesnejšemu sodelovanju z močno podjetniško skupnostjo in oživitvi praznih prostorov,« je povedala Tina Pezdirc Nograšek, vodja projekta pri Regionalni razvojni agenciji Ljubljanska urbana regija, ki je poleg Občine Kamnik prav tako partner v projektu.

Marjana Majerič, direktorica GZS Zbornice osrednjeslovenske regije, je ob tem poudarila tudi tesno sodelovanje s kamniškim podjetniškim pospeševalnikom KIKštarter ter mentorstvo, ki so ga nudili izbranim podjetnikom, skozi katero so krepili tudi družbeno odgovornost podjetij za razvoj lokalnega okolja.

Kamnik je bil v projektu izbran kot eno izmed 16 mest iz osmih držav s področja Podonavja, izbor pa ni bil naključje. Kot je povedala Lilijana Madjar, direktorica Regionalne razvojne agencije Ljubljanska urbana regija, je raziskava, ki so jo opravili, pokazala, da je Kamnik ena izmed sedmih občin v regiji z izjemno bogatim potencialom kreativnih industrij, poudarila pa je tudi spodbudno podjetniško okolje.