Takšno stanje je poleti stalnica. Le kdaj bo prišlo do rešitev v zadovoljstvo prebivalcev na obeh straneh prelaza, obiskovalcev, naravovarstvenikov ...? / Foto: arhiv Gorenjskega glasa

Na Vršiču vse »po starem«

Območje Vršiške ceste, še posebno prelaz, je v poletnem času z izpostavljenimi prometnimi konicami med najbolj prometno obremenjenimi deli Triglavskega narodnega parka (TNP).

Kranjska Gora – Na prelazu in pod prelazom Vršič so pred kratkim zaradi prometnega kaosa in nepravilnega parkiranja na obeh straneh ceste morali posredovati policisti. »Prelaz Vršič je eden izmed najbolj obiskanih turističnih točk v destinaciji Kranjska Gora, žal se kljub večletnim opozorilom o potrebni sistemski ureditvi prometnega režima, zagotavljanja pretočnosti prometa in ureditve parkirišč ni zgodilo nič, razen postavivitve poslanskega vprašanja na perečo temo. Tako se prometni kaos predvsem v času poletne sezone kaže v zastojih prometa, nepregledni množici vozil, slabi volji voznikov in nezmožnosti dostopa interventnih vozil. Brez takojšnje ureditve parkirišč, postavitve javnih stranišč, zagotavljanja redarske službe, ki bi zagotavlja pretočnost prometa, si na kratek rok in brez večjih investicij ni možno predstavljati nujno potrebne vsaj začasne rešitve pereče problematike,« je opozoril direktor Turizma Kranjska Gora Blaž Veber.

Ni niti javnih sanitarij

S prometom je neposredno povezana nosilna zmogljivost ranljivega okolja, opozarjajo v javnem zavodu TNP. »S prometom naraščajo obremenitve okolja s hrupom in izpusti škodljivih plinov, večji obisk pa generira tudi več odpadkov in odpadnih vod (na prelazu ni sanitarij), povzroča erozijske procese in negativno vpliva na živalski in rastlinski svet.« TNP kot upravljavec zavarovanega območja med ključnimi nalogami zato poudarja ustrezno varnost in prevoznost cestnega omrežja tudi v zimskih razmerah, umeščanje avtobusnih postajališč, ureditev parkirišč, umirjanje prometa z javnimi prevozi v povezavi z ustrezno velikimi parkirišči v Kranjski Gori in Bovcu, omejitev hitrosti na posameznih problematičnih odsekih ceste, zmanjšanje emisij izpušnih plinov in obremenitve s hrupom tudi s sistemom meritev, okrepljen nadzor prometa, vzpostavitev informacijskega sistema ...

Vloga Vršiške ceste

Načrtovanje in izvedba infrastrukturnih ureditev je v pristojnosti upravljavca državne ceste, to je Direkcije RS za infrastrukturo. Na TNP so sicer omenili drugačno vlogo Vršiške ceste, kot jo ima npr. cesta na Mangartsko sedlo, kjer so uvedli zapornico in cestnino. »Cesta čez prelaz Vršič pomeni pomembno povezavo med Primorsko in Gorenjsko predvsem za prebivalce, ne le za obiskovalce, zato si tudi z vidika ohranjanja poselitve v Trenti in Zgornjem Posočju prizadevamo za čim boljšo dostopnost in prevoznost ceste.«