V nadzoru so poleg policistov sodelovali še Inšpektorat RS za delo in za infrastrukturo, Finančna uprava RS, cestninski nadzor DARS in izvajalec tehtanja. / Foto: Gorazd Kavčič

Zaradi velikosti in teže lahko pomenijo veliko nevarnost

V petek je policija izvajala poostren nadzor tovornega prometa in avtobusov na nadzorni točki Torovo. Preverjali so tehnično brezhibnost vozil, čas trajanja vožnje, preobremenjenost motornih vozil, pravilno pritrjevanje tovora, psihofizično stanje voznikov in druge kršitve cestnoprometnih predpisov.

Torovo – Kot pojasnjujejo na policiji, so tovorna vozila in avtobusi specifična prevozna sredstva, ki zaradi svoje velikosti, teže in drugih karakteristik pomenijo veliko nevarnost za druge udeležence v cestnem prometu, če so kršeni cestnoprometni predpisi. Petkov nadzor so izvajali po metodologiji PEGAZ, in sicer tako, da so promet s prometno signalizacijo preusmerili z avtomobilske ceste na nadzorne točke. Navedeno metodologijo na avtocestah in hitrih cestah uporabljajo že deset let.

Nepravilen premik

Upravičenost tovrstnih nadzorov potrjujejo tudi statistični podatki. Do 31. julija 2022 so bili vozniki tovornih vozil po podatkih policije udeleženi v 1.562 prometnih nesrečah. Povzročili so jih 895 oziroma 57 odstotkov vseh nesreč, v katerih so bili udeleženi. Zaradi posledic teh nesreč je življenje izgubilo pet oseb, od tega štirje vozniki tovornih vozil, 19 oseb je bilo hudo poškodovanih, 176 oseb pa lažje poškodovanih. Vozniki tovornih vozil so 24 prometnih nesreč povzročili pod vplivom alkohola, od tega dve smrtni prometni nesreči. »Najpogostejši vzrok pri prometnih nesrečah, ki jih povzročijo vozniki tovornih vozil, je v zadnjih petih letih nepravilen premik z vozilom. Na drugem mestu sta nepravilna stran oziroma smer vožnje in neustrezna varnostna razdalja,« so pojasnili na policiji.

Zmanjšajmo tveganje

Kot poudarjajo na policiji, je nadzor potreben tudi nad vozniki avtobusov, kar kaže nedavna tragična prometna nesreča na Hrvaškem. »Čeprav gre pri takšnih prometnih nesrečah lahko za splet okoliščin, moramo storiti vse, da tveganja zmanjšamo na minimum. Zato v nadzorih med drugim preverjamo tehnično brezhibnost avtobusov, spoštovanje prometnih pravil ter pravil o obveznih počitkih in odmorih pri voznikih avtobusov,« so dejali.

V letošnjem letu so bili vozniki avtobusov udeleženi v 173 prometnih nesrečah. Povzročili so jih 44 oziroma 25 odstotkov vseh nesreč, v katerih so bili udeleženi. V prometnih nesrečah z udeležbo avtobusa sta bila letos lažje poškodovana dva voznika, med potniki pa sta bila dva potnika hudo poškodovana, 39 potnikov pa se je lažje poškodovalo. »Kljub temu da so v prvi vrsti za varnost potnikov odgovorni vozniki, pozivamo tudi prevozna podjetja, naj poskrbijo za tehnično brezhibnost vozil in naj na vožnje napotujejo voznike, ki so ustrezno psihofizično pripravljeni za vožnjo,« so še poudarili.