Ustanovitelji VW hrošč kluba Slovenija: Renato Maffi, prva predsednica Vlasta Hojan, Matija Ramšak in Stane Saje / Foto: Tina Dokl

Leško letališče zasedli »hrošči«

Po dveh letih so se vrnila zračno hlajena Volkswagnova vozila, tako imenovani hrošči, ki so od 11. do 14. avgusta domovali na letališču v Lescah.

V sklopu dogodka je poskrbljeno za živo glasbo, družabne igre, poteka ocenjevanje vozil, pri katerem opazujejo predvsem originalnost, predelavo, posebnost vozil, v soboto tudi disko stil, h kateremu so pozvali organizatorji.

Lesce – Srečanje Let's Bug Together je bilo letos na sporedu že devetindvajsetič, medtem ko je Volkswagen hrošč klub Slovenija praznoval 30-letnico delovanja, ki so jo zaznamovali s sobotno slovesnostjo.

»Na srečanje je letos prijavljenih 170 vozil iz dvanajstih držav, prvič so prišli tudi iz Severne Makedonije, sicer pa so tu Slovenci, Srbi, Čehi, Italijani, Madžari … Vsi se pripeljejo, pogoj za udeležbo je seveda zračno hlajeno starodobno vozilo, ker pa gre čas naprej, lahko vmes najdemo tudi kakšnega, ki je samo starodobnik,« je pojasnila Ana Vidic, članica ekipe Let's Bug Together. V sklopu dogodka je poskrbljeno za živo glasbo, družabne igre, poteka ocenjevanje vozil, pri katerem opazujejo predvsem originalnost, predelavo, posebnost vozil, v soboto tudi disko stil, h kateremu so pozvali organizatorji.

Klemen Kovič, lastnik najstarejšega prijavljenega vozila, je o svojem jeklenem konjičku povedal: »Avto je letnik 1955, nič obnovljen, pripeljal sem ga iz Švedske, ker sem si vedno želel točno tak tip. V bistvu je avto našel mene in ne jaz njega. Na Švedsko sem dal oglas, kakšen avto si želim in za koliko denarja. Čez dva meseca sem dobil elektronsko pošto s fotografijami.«

Lastnik najstarejšega kombija Franc Grčar iz Šentjakoba pri Ljubljani pojasni, da gre za kombi VW bulli T1 letnik 1962, ki ga je pred dobrimi desetimi leti tudi obnovil. »Prvotno je bil kombi bel, vendar je bila tistega leta moderna kombinacija bele in mint zelene, zato sem ga tako tudi preuredil, zdelo se mi je najbolj kultno.« Z njim je obiskal že nekaj drugih držav, Hrvaško, Italijo, Avstrijo in nemški Hannover, kjer so ga prvotno naredili.

V okviru slovesnosti ob 30-letnici kluba je zbrane sprva pozdravil župan Občine Radovljica Ciril Globočnik in izrazil zadovoljstvo nad udeležbo ter organizacijo dogodka. Obletnice so se udeležili tudi nekateri ustanovni člani kluba s prvo predsednico Vlasto Hojan na čelu. »Pred davnimi tridesetimi leti sva z Maticem želela obnoviti 'hrošča' 1303J in začel se je lov na rezervne dele po celotni Evropi. Naletela sva na vrsto VW-klubov in pomislila, da kaj takega potrebujemo tudi v Sloveniji,« je o nastanku kluba spregovorila Hojanova. Poudarila je, da je ideja o nastanku temeljila na pomoči lastnikom vozil VW, ki bi tako lažje pridobili informacije, organizirali druženja in pridobili strokovna mnenja. »Na prvem zboru se nas je zbralo pet radovednih ljubiteljev vozil VW in tako se je zgodba o uspehu začela,« je poudarila. Slovesnosti se je udeležil tudi podpredsednik Slovenske veteranske avto-moto zveze inž. Marko Hvale, ki je zbranim podaril plaketo ob 30-letnici delovanja. Trenutni predsednik VW kluba Benedikt Žižmond pa je povedal: »Glavni izziv, s katerim se bomo srečevali v prihodnjih mesecih, je trideseto srečanje, ki nas čaka prihodnje leto. Po tolikih letih in že organiziranih srečanjih je težko narediti nekaj novega, nekaj inovativnega, vendar se bomo potrudili.«