Lea Ferjan je s 1. avgustom prevzela mesto direktorice Zavoda za kulturo Bled. / Foto: Tina Dokl

Domačinka na mesto direktorice

S 1. avgustom je mesto direktorice Zavoda za kulturo Bled prevzela Lea Ferjan, ki je v zavodu zaposlena vse od njegove ustanovitve leta 2007 dalje.Vrsto let je bila svetovalka direktorja, zadnja leta pa vodja trženja.

»Sem Blejka, imam spoštljiv odnos do svojega kraja, prostora in dediščine, ki privablja na Bled obiskovalce od blizu in daleč. Pomembno je, da se na Bledu dobro počutimo domačini, in če bomo ob tem še ponosni na svoj kraj, se bodo med bivanjem pri nas dobro počutili tudi gostje ...«

Bled – Rodovnik družine Lee Ferjan izvira z enega najstarejših predelov Bleda in je znan več rodov nazaj. »Sem Blejka, imam spoštljiv odnos do svojega kraja, prostora in dediščine, ki privablja na Bled obiskovalce od blizu in daleč. Pomembno je, da se na Bledu dobro počutimo domačini, in če bomo ob tem še ponosni na svoj kraj, se bodo med bivanjem pri nas dobro počutili tudi gostje,« je pojasnila Ferjanova, ki ima dolgoletne izkušnje na področja organiziranja, vodenja dela in človeških virov. Z dosedanjim direktorjem Matjažem Završnikom, ki se je 1. avgusta upokojil, sta bila sodelavca enaindvajset let. »Najine poslovne poti so se združile ob zaposlitvi v lokalni turistični destinaciji, sodelovanje sva nadaljevala v Zavodu za kulturo Bled,« je povedala. Turistična sezona je trenutno na vrhuncu, in kot je dejala Ferjanova, delo kljub menjavi direktorja poteka nemoteno, pri tem se dnevno pokažejo nov izzivi.

V danih pogojih narediti največ

Zavod upravlja več objektov, ena najpomembnejših sta Blejski grad in Festivalna dvorana, ki po njenem predstavlja največje kulturno središče na Bledu. »Ni vedno samoumevno, da ljudje ob obisku Bleda zaidejo tudi na grad, saj je v okolici precej konkurenčne ponudbe. Ne želim primerjati in objokovati časov z najvišjim letnim številom obiskovalcev gradu, želim pa v danih pogojih narediti največ,« je pojasnila in dodala, da je eden večjih izzivov, kako privabiti na grad ljudi z različnimi pričakovanji in pogledi ter doseči, da so po obisku zadovoljni in se radi vračajo. »Smiselno je, da objekti živijo vse leto, ne le v času, ko Bled zasedejo turisti. Pri tem je pomembno, da v njihovo delovanje vključujemo strokovnjake, saj bomo s tem postali še bolj prepoznavni,« je dejala, ob tem pa dodala, da se bo treba pri upravljanju in investiranju prilagoditi realnim finančnim zmožnostim. »Vsekakor bomo investicije nadaljevali, morda bo le vrstni red drugačen. V prihodnjih letih se bomo trudili pri iskanju možnosti finančnih sredstev na razpisih.«

Okrepijo status vodilne znamenitosti

Kot je pojasnila, dejavnost Zavoda za kulturo Bled predstavlja preplet turizma kot gospodarske dejavnosti, ohranjanja in predstavljanja naravnih danosti, ustvarjanja in poustvarjanja kulture ter ohranjanja zgodovinske dediščine skupaj s prostorom. »Moja vizija je, da objekti, ki jih upravlja zavod, zaradi unikatnosti svoje podobe okrepijo in obdržijo status vodilne turistične, naravne, kulturne in zgodovinske znamenitosti v Sloveniji in Evropi,« je pojasnila.

Poleg klasičnih pristopov k vodenju in upravljanju bo več truda usmerila še v zagotavljanje varnosti in k družbeni odgovornosti. »To pomeni prostovoljno prevzemanje odgovornosti do naravnega in socialnega okolja, pristopiti k še večji digitalizaciji, ki bo vključevala digitalizacijo notranjih procesov in nove digitalne spremembe na različnih področjih poslovanja, dela in ponudbe, kar pomeni tudi koristne spremembe za ekipo zaposlenih,« je še povedala.