Bojan Mijatović / Foto: Aleš Senožetnik

Živali, prijatelji in apno

V sklopu festivalskega dogajanja na Kamfestu sta te dni na ogled tudi fotografski razstavi Bojana Mijatovića in Dušana Letnarja.

Kamnik – Kamfest, ki tradicionalno popestri avgustovske dneve v Kamniku, tudi letos ponuja pestro paleto kulturnih dogodkov. V sklopu t. i. DDV programa festivala sta se v petek in sredo odprli tudi fotografski razstavi Bojana Mijatovića in Dušana Letnarja. Čeprav sta oba avtorja Kamničana, tudi člana Foto kluba Kamnik, pa je v njunem fotografskem izražanju le malo podobnosti.

S krajšim odprtjem je v petek na zidu Kreativne četrti Barutana najprej zaživela Mijatovićeva razstava Živali in prijatelji, ki že z naslovom opozarja na problematiko naslavljanja ali razumevanja pomena in nakaže, da gre za igro. »Ali žival ne more biti prijatelj in prijatelj ne more biti žival?« se sprašuje spremni tekst.

Gre za že tretjo avtorjevo serijo z enakim naslovom, in kot pravi, gotovo ne zadnjo. Tokratna postavitev pa skozi velikoformatne fotografije na barutanskem zidu še dodatno poudari značilen pristop avtorja, sicer diplomanta fotografije na ljubljanskem Vistu, ki trenutno končuje magistrski študij slikarstva na Akademiji za likovno umetnost.

Skozi razstavo Mijatović eksperimentira s svojim fotografskim arhivom, ga raziskuje, manipulira s podobami, intervenira v vsebino fotografij in na ta način razvija sebi lasten jezik. V nekaterih primerih s pomočjo digitalne manipulacije živali spremeni barvo ali pa jih prestavlja v nova okolja, v fotografije vključuje elemente z drugih fotografij … Kljub manipulacijam, ki jih uporablja, pa te ne zamejujejo gledalčevega dojemanja fotografij oz. kot pravi spremni tekst ob razstavi: mu še vedno pušča prosto pot, kako si te podobe razlaga.

V sredo se je v prostorih Foto kluba Kamnik odprla še razstava APN! Dušana Letnarja, s čimer je atelje kamniških fotografov prvič postal tudi razstavni prostor. Če Mijatović z različnimi posegi in eksperimenti raziskuje meje fotografije, Letnar ostaja zvest dokumentarni tradiciji fotografskega ustvarjanja. Kot je v spremnem besedilu zapisal Anže Slana, je avtor izvrsten opazovalec okolice, o čemer priča tudi serija APN!, ki skozi serijo dvanajstih fotografij predstavlja potek žganja apna, nekdaj pomembne dejavnosti na Kamniškem, ki pa vse bolj izginja iz sodobnega življenja. »Dušanova serija APN! ulovi precej fluidno dogajanje, ki mu je priča vedno manj posameznikov, in tako ta spomin ohranja za zanamce,« je svoj zapis zaključil Slana, jaz pa na tem mestu dodajam, da svojstven pečat prizorom kulturne dediščine, ki je vse bolj stvar preteklosti, dajejo tudi fotografije, izdelane na srebrno-želatinast papir v klubski temnici, s čimer je avtor znova dokazal, da obvlada tudi ta del fotografskega ustvarjanja, ga s tem ohranja in neguje ter pomaga, da ne bi (p)ostal le del fotografske zapuščine.

Mijatovičeva razstava je na ogled do nadaljnjega, Letnarjeva pa le še do nedelje med 17. in 21. uro.