Po Kranju bo prihodnje leto vozilo osem električnih avtobusov. / Foto: arhiv MOK

Nakup električnih avtobusov

Mestna občina Kranj je s podjetjem MAN podpisala pogodbo za nakup osmih električnih avtobusov, za katere je večino sredstev pridobila na razpisu Eko sklada. Štiri bodo kupili v začetku in štiri ob koncu prihodnjega leta.

Električni avtobusi bodo pomemben korak k razogljičenju javnega potniškega prometa in na poti Kranja k podnebni nevtralnosti.

Kranj – Mestna občina Kranj (MOK) je ena izmed vodilnih slovenskih občin, ki si intenzivno prizadevajo za prehod na okolju prijaznejšo mobilnost. Že leta 2019 so na podlagi strateških in programskih usmeritev na ravni države v proračun uvrstili projekt zmanjšanja emisij v prometu na območju kranjske občine. Projekt predvideva tudi menjavo avtobusov na fosilna goriva za električne avtobuse. Ker gre za relativno visoko investicijo, so se v MOK prijavili na razpis Eko sklada, na katerem so bili uspešni. Ta bo financiral nakup osmih električnih avtobusov v višini 350.000 evrov na vozilo, razliko do polne vrednosti pa bo pokril koncesionar, podjetje Arriva, in sicer s plačevanjem mesečne najemnine za avtobuse. Prihodnje leto bodo tako v Kranju že vozili električni avtobusi, že letos pa bo dobavitelj za krajše obdobje dal na voljo testni električni avtobus.

Po ocenah Arrive, ki v Kranju izvaja mestni potniški promet, naj bi zamenjava zgolj štirih vozil na običajen dizelski pogon za električna vozila in postavitev dveh hitrih polnilnic pomenila razogljičenje skupno 313 tisoč kilometrov. To pomeni kar 360 tisoč kilogramov manj izpustov CO2 letno oziroma 5,4 milijona ton CO2 manj v 15-letni življenjski dobi vozil. S prehodom na prevoz potnikov z električnimi avtobusi kranjska občina uspešno nadgrajuje tudi projekt Električna mobilnost v Mestni občini Kranj v treh stebrih. Prvi zajema posodabljanje voznega parka MOK in javnih zavodov z e-vozili ter postavitvami polnilnic zanje, v drugega je vključena postavitev javnih polnilnic, v tretjega pa postavitev treh sončnih elektrarn.

Projekt MOK izvaja fazno, trenutno je na začetku zadnje faze, ki predvideva zamenjavo preostalih vozil s termičnim motorjem z električnimi vozili. Po zaključku vseh faz bo zato v okolju končalo 150 ton CO2 manj na leto, kar je toliko, kot ga absorbira približno 7700 dreves oziroma 17,4 hektara gozda. Trenutno je MOK na približno pol poti do tega cilja.