Zapora lokalne ceste Šenčur–Voklo prebivalcem vasi južnega dela šenčurske občine onemogoča dostop do Šenčurja in Kranja. / Foto: Maša Likosar

Nevšečnosti zaradi zapor cest

Gradnja komunalne infrastrukture na Prebačevem in v Voklem je v sklepni fazi, dela potekajo še na zadnjih odsekih, sklenjena naj bi bila predvidoma do izvedbenega roka 30. avgusta. Prebivalci vasi južnega dela šenčurske občine pa se zaradi zapor cest srečujejo z nevšečnostmi.

»Nova zapora pa za nas pomeni, da iz Trboj, Prebačevega in Žerjavke do Kranja namesto deset minut in deset kilometrov prevozimo skoraj trideset kilometrov in porabimo trideset minut ...«

Voklo – Prebivalci vasi južnega dela občine Šenčur se že dve leti srečujejo z občasnimi popolnimi in delnimi zaporami cest zaradi gradnja komunalne infrastrukture na Prebačevem in v Voklem, a kot je pojasnil Matej Knific, predsednik Vaške skupnosti Prebačevo, so bili v času gradnje kljub vsem nevšečnostim potrpežljivi. »A le do trenutka, ko je izvajalec dobil dovoljenje, da zapre odsek ceste Voklo–Šenčur,« je poudaril Knific.

Namesto deset skoraj trideset kilometrov

Lokalna cesta Šenčur–Voklo je v naselju Voklo od križišča pri cerkvi do konca Voklega v smeri Šenčurja zaradi rekonstrukcije odseka zaprta od 4. julija in bo predvidoma do 30. avgusta, obvoz pa poteka čez Prebačevo, Trboje, Vodice in Zbilje. Zapora je onemogočila dostop po omenjeni lokalni cesti do Šenčurja in Kranja. »Na cesti Prebačevo–Kranj je popolna zapora že nekaj časa. Nova zapora pa za nas pomeni, da iz Trboj, Prebačevega in Žerjavke do Kranja namesto deset minut in deset kilometrov prevozimo skoraj trideset kilometrov in porabimo trideset minut,« je pojasnil Knific, ki se mu zdi nesprejemljivo zlasti to, da ni bilo določenih intervencijskih poti, hkrati pa je socialno šibkejšim in starejšim oviran obisk raznih ustanov zaradi izpada avtobusne povezave. Prav tako so prikrajšani dijaki in študenti, ki nimajo vozniškega dovoljenja in za opravljanje študentskega dela v okoliških krajih ne morejo uporabiti javnega prevoza. Avtobus naj bi namreč ponovno začel voziti šele 1. septembra.

»Intervencijske poti sprva niso bile označene, to je izvajalec uredil šele po obisku medobčinske inšpektorice,« je poudaril Knific in dodal: »Ker se bližamo izteku pogodbenega roka, ki je 30. avgusta, in upamo, da bodo vsi odseki do tedaj popolnoma urejeni, bomo tudi to potrpeli, v prihodnje pa si nikakor ne želimo biti v podobnih situacijah.«

Odgovor občine na dopis krajanov

Krajevna skupnost Trboje - Žerjavka je sredi julija na temo zapor sklicala tudi zbor vaščanov, Občini Šenčur pa so poslali dopis s prošnjami, da se omogoči dostop do Šenčurja in Kranja po krajši poti. Občina Šenčur je na dopis odgovorila: »V času gradnje je treba vzpostaviti zaporo cest, ki jo postavlja izvajalec del na podlagi pridobljenih dovoljenj za zaporo, ki se jih izdaja na podlagi predloženih elaboratov zapor. Ves čas smo te zapore medsebojno usklajevali z vsemi deležniki, posebno pozornost smo namenili šolskim prevozom. Z Darsom smo uskladili dovoljenje za začasno prevoznost na AC-priključek, strošek te zapore je bil skoraj dvajset tisoč evrov,« so zapisali in še pojasnili, da je v Voklem odsek od cerkve v smeri Šenčurja zadnji nedokončani del, kjer je komunalne vode še treba zgraditi. »Za ta obseg del so vzpostavljene potrebne cestne zapore, dostop je urejen v smeri Voglje, skozi 'Kurjo vas' do Šenčurja, za tovorni promet pa smo pridobili soglasje Darsa za vzpostavitev začasnega dostopa preko AC-priključka. Vzpostavljena je komunikacija z interventnimi službami, gasilci in reševalci, ki so potrdili seznanjenost z zaporami in odgovorno ukrepanje v primeru intervencij.«