Evropska sredstva za Šolo prenove

Za projekt Šola prenove za nove generacije in dediščino 21. stoletja, v katerega sta vključeni tudi Občina Škofja Loka in Osnovna šola (OŠ) Ivana Groharja, so na razpisu norveškega finančnega mehanizma pridobili pol milijona evropskih sredstev.

Projekt Šola prenove za nove generacije predstavlja nadgradnjo in širi vsebine programa Šole prenove, ki poteka od leta 2015, so razložili na Občini Škofja Loka. »Projekt so partnerji pripravili z namenom, da kulturno dediščino približajo tudi mladim v okviru rednega izobraževanja, zato bodo v projektu razvili sodobne prakse poučevanja različnih predmetov v osnovni šoli skozi uporabo primerov iz kulturne dediščine in prikazali veščine njene prenove.«

Škofja Loka – Glavni cilj projekta Šola prenove za nove generacije in dediščino 21. stoletja je vzpostaviti medinstitucionalno okolje in učne prakse za bolj načrtno izobraževanje mladih na ravni osnovne šole o kulturni dediščini in njeni prenovi, so pojasnili na Občini Škofja Loka. V projektu, pri katerem sodelujejo z OŠ Ivana Groharja, so se ob koordinaciji vodilnega partnerja Združenja zgodovinskih mest Slovenije povezali še: Srednja gradbena, geodetska in okoljevarstvena šola Ljubljana, Univerza na Primorskem, Fakulteta za humanistične študije, Javni zavod Republike Slovenije za varstvo kulturne dediščine in norveški partner Magma Geopark AS.

Kulturno dediščino približati mladim

Projekt Šola prenove za nove generacije predstavlja nadgradnjo in širi vsebine programa Šole prenove, ki poteka od leta 2015, so razložili na Občini Škofja Loka. »Projekt so partnerji pripravili z namenom, da kulturno dediščino približajo tudi mladim v okviru rednega izobraževanja, zato bodo v projektu razvili sodobne prakse poučevanja različnih predmetov v osnovni šoli skozi uporabo primerov iz kulturne dediščine in prikazali veščine njene prenove.« Nov način poučevanja v novem okolju in z novimi, v projektu razvitimi orodji bodo najprej preverili v osnovni šoli, ki sodeluje kot partnerica v projektu. »V nadaljevanju pa bodo nove prakse poučevanja o kulturni dediščini razširili tako med učitelji, strokovnimi delavci in ravnatelji različnih osnovnih šol kot tudi med deležniki na nacionalni ravni, odgovornimi za načrtovanje kulturne, izobraževalne in prostorske politike.« Projekt bodo zaključili konec aprila 2024, v tem času pa naj bi izdelali: priročnik za učitelje z 18 učnimi pripravami in metodiko za izbrane predmete in vsebine, didaktična gradiva za poučevanje v učilnici in na terenu za vsako triado ter set interaktivnih gradiv, pripravili bodo tudi demonstracijsko učno okolje – didaktični kotiček za učence OŠ Ivana Groharja in učni laboratorij za usposabljanje učiteljev v Škofji Loki. »Poleg tega bo preko sosvetov vzpostavljena še platforma sodelovanja deležnikov, odgovornih za načrtovanje kulturne, izobraževalne in prostorske politike na nacionalni ravni.«