Lani so gorenjski policisti obravnavali 92 tatvin koles, letos pa že okoli 45. / Foto: Grega Flajnik

Tatovi imajo najraje dražja električna in gorska kolesa

Največ koles nepridipravi ukradejo iz kleti, z dvorišč, s parkirišč in poleti iz kampov. Policisti raziščejo le majhen delež tovrstnih tatvin, velikokrat tudi zaradi pomanjkljivih podatkov in poznih prijav.

Kranj – Na Gorenjskem vsako leto ukradejo okoli sto koles oziroma toliko tatvin lastniki prijavijo policiji, verjetno pa je teh kaznivih dejanj še več, a se lastniki manjvrednih koles niti ne odločajo za prijavo. Lani so na primer gorenjski policisti obravnavali 92 tatvin koles, letos pa že okoli 45. Samo v zadnjem tednu so zabeležili kar sedem tatvin koles, večinoma na turističnem Bledu. Med odtujenimi sta bili tudi dve električni kolesi.

Tatovi koles najpogosteje »ordinirajo« v kleteh stanovanjskih nepremičnin, v stanovanjskih blokih tudi v ostalih skupnih prostorih. Tatvine so zelo pogoste tudi na parkiriščih in v kampih. »V zadnjem obdobju so odtujena predvsem dražja, po nekaj tisoč evrov vredna električna in gorska kolesa,« pojasnjuje Bojan Kos s Policijske uprave Kranj.

Policisti lastnikom koles, zlasti tistih večje vrednosti, svetujejo samozaščitno ravnanje. »V kampih naj koles lastniki ne puščajo na prikolicah, prtljažnikih, na avtodomih ali samo priklenjenih na predmete, ker so storilci v zadnjih primerih preščipnili verigo ali jih sneli, tudi odtrgali s prtljažnikov. Kolesa naj bodo v zaprtem prostoru,« opozarja Kos.

»Tudi na splošno naj lastniki dražjih koles ne puščajo brez nadzora, četudi so priklenjena na stabilen predmet. Predlagamo uporabo kvalitetnih ključavnic iz močnih materialov, morebitna elektronska varovala, sledilnike pri dražjih kolesih, zaklepanje v zaprtih prostorih in podobno. Koles naj občani tudi doma ne puščajo na dvoriščih. Naj jih pospravijo v klet, garažo,« še dodaja sogovornik. Policisti raziščejo le majhen delež tovrstnih tatvin, velikokrat tudi zaradi pomanjkljivih podatkov in poznih prijav, dodaja. V pomoč pri preiskavi teh dejanj bo policistom že, če kolo fotografiramo, si o njem zapišemo vse podatke, značilnosti, praske, poškodbe ..., še pojasnjuje Kos.