Kadri v gostinstvu

Pred nedavnim smo imeli družinsko slavje v gostilni, ob katerem smo dodobra občutili pomanjkanje kadra v gostinstvu. Strežba je bila počasna, ekipa je bila zaradi nedeljske gneče verjetno razširjena in posledično neusklajena, bržkone je šele nekajkrat stregla skupaj, v njej je bil tudi mlad, a deloven begunec iz Ukrajine ... Starejši natakar je bil izredno živčen. Ko sem pred točilnim pultom čakala »našega« natakarja, me je ozmerjal, da sem mu na poti, in ko sem si že drugič drznila priti pred točilni pult, da prihranim pot našemu natakarju, bi me s pladnjem umazanih krožnikov verjetno odrinil, če ne bi pravočasno odskočila stran, tako da je na koncu zaradi svojega odnosa slišal kar nekaj krepkih od sodelavke za točilnim pultom.

V neki drugi gostilni smo pred kratkim naleteli na šefa, ki se je drl na zaposlenega kar vpričo gostov. Nezadovoljstvo bi lahko izrazil tudi na bolj kulturen način. Kolegica mi je zadnjič potarnala, da ji je natakar, ko je bila na večerji z družbo in ga je že tretjič prosila za vrč vode, zabrusil, da ji bo kar cev napeljal do mize …

Seveda nimamo le slabih izkušenj, vendar pa ima vse svoje meje. Resda razmere v gostinstvu niso rožnate, delavcev je premalo, pregorevajo, delavniki so dolgi, prosti konci tedna redki, kljub temu pa gost, ki je tudi sam prijazen in razumevajoč, od osebja pričakuje profesionalen in korekten odnos.

Problematika pomanjkanja kadra v gostinstvu (in tudi turizmu) se je še posebej poglobila med epidemijo. Kljub državnim ukrepom za ohranjanje delovnih mest si je marsikateri delavec med čakanjem na delo, četudi ni pristal na cesti, poiskal drugo službo, pri kateri morda nima opravka z ljudmi, ki znajo biti tudi sila naporni, ali pa dela zgolj med tednom ... Potrebe po kadru so velike tudi v drugih panogah in tistim, ki so pripravljeni delati, danes ni težko dobiti dela. In če gre za delo, ki je prijaznejše do zasebnega življenja in približno enako plačano, je pravzaprav nemogoče pričakovati, da se bodo taki delavci vrnili v gostinstvo.

V Obrtno-podjetniški zbornici Slovenije so pred novo poletno sezono opozarjali, da v gostinstvu in turizmu primanjkuje skoraj 10 tisoč delavcev. Zanimanje za delo v gostinstvu je majhno, gostinci si pomagajo s študenti, upokojenci in tujimi delavci, sedaj tudi že iz t. i. tretjih držav. Problematika je vse bolj pereča in jo je nemogoče rešiti čez noč. Brez prijaznejših delovnih pogojev in boljših plač, ki so jih nekateri že zvišali, zagotovo ne bo šlo, dolgoročno pa bo treba posebno pozornost posvetiti navduševanju mladih za te poklice ter spodbuditi vpis v šole s področja gostinstva in turizma, ki zagotavljajo izučen kader.