Na Bledu so spoznali legendo o potopljenem zvonu in nastanku jezera. / Foto: arhiv šole

V središču dramsko ustvarjanje

Na Osnovni šoli (OŠ) Staneta Žagarja Kranj so konec maja gostili zadnjega od petih srečanj učencev in učiteljev, ki sodelujejo v mednarodnem projektu Erasmus+ Cultural festivals (Kulturni festivali).

V okviru projekta Erasmus+ Cultural festivals so učenci in učitelji iz Slovenije, Grčije, Madžarske in Romunije spoznavali kulturno dediščino vseh v projekt vključenih držav. »V več kot dve leti trajajočem programu so učenci spoznavali glasbo, plese, praznike, običaje, pomembne pesnike in pisatelje, sodelovali so v številnih delavnicah in si ogledali prenekatero kulturno, zgodovinsko in naravno znamenitost omenjenih držav,« je projekt strnila učiteljica Polona Zevnik.

Zadnje srečanje v sklopu projekta so gostili v Kranju. Ob tej priložnosti so v avli OŠ Staneta Žagarja postavili tudi razstavo, na kateri so predstavili dogodke z vseh štirih preteklih srečanj. Učenci Žagarjeve šole so svojim vrstnikom obenem predstavili svojo šolo, pri čemer sta jih zlasti navdušila zelena streha in šolski gozdiček, pa tudi vse najpomembnejše kranjske znamenitosti. »Odpeljali so jih v Kranjske rove, na grad Khislstein, v kanjon reke Kokre, v Prešernovo hišo, na Pungert, v stolp Škrlovec in v mestno knjižnico, kjer je vsaka država predstavila nekaj svojih največjih ustvarjalcev pisane besede,« je razložila Polona Zevnik in dodala, da je bila osrednja tema tokratnega srečanja dramsko ustvarjanje, zato so učenci na delavnici izdelovali kamišibaj na temo ljudske pravljice iz svojega okolja, ki so jo potem v angleškem jeziku predstavili v stolpu Škrlovec. Obiskali so tudi Lutkovni muzej na Ljubljanskem gradu, kjer so spoznali različne lutke in poskusili igrati z njimi. »Ob obisku Postojnske jame so se seznanili z legendo o zmajevih mladičih, ki naj bi živeli v jami, na Bledu pa spoznali legendo o potopljenem zvonu in nastanku jezera ter prisluhnili slovenski ponarodeli pesmi Po jezeru, ki jo je na flavto zaigrala Dora Stepanović.«

Sodelujoči pri omenjenem projektu so se ob koncu strinjali, da so v več kot dveh letih spoznali veliko novega in se naučili marsikaj zanimivega. Videli so ogromno lepih kotičkov in predvsem spletli prijateljske vezi z učenci in učitelji iz sodelujočih držav. »Učenci so poleg vsega naštetega izpopolnjevali svoje znanje angleščine, svojim vrstnikom in njihovim učiteljem pa so zelo lepo predstavili naše mesto in državo Slovenijo,« je še poudarila Polona Zevnik.