Matej Košmrlj in Matjaž Krč v pogovoru s Tanjo Kavran / Foto: Aleš Senožetnik

Znanje je, manjka drznosti

Združenje Manager je v sredo na Brdu pri Kranju pripravilo MQ konferenco, na kateri so s priznanimi poslovneži in drugimi strokovnjaki iskali odgovore na vprašanja o novih načinih vodenja.

Brdo pri Kranju – Svoje izkušnje so delili priznani slovenski managerji in drugi strokovnjaki, med njimi predsednik Združenja Manager Andrej Božič, nekdanji dolgoletni direktor Spara Slovenija Igor Mervič, tudi prejemnik priznanja za življenjsko delo na področju managementa. Zbrani gostje so lahko prisluhnili, kako se kadrovanja oz. vodenja lotevajo v farmacevtskem podjetju Novartis Slovenija in se spoznali s pojmom »unbossing«. Dr. Dejan Verčič, profesor na Fakulteti za družbene vede in partner v družbi Herman & partnerji, pa je denimo odgovarjal na vprašanje, kakšne osebnosti terja voditeljstvo.

Svoje izkušnje iz prakse sta delila tudi predstavnika dveh gorenjskih podjetij, gazel, za kateri lahko rečemo, da sta postali multinacionalki in vsaka na svojem področju posegata v sam svetovni vrh. Matjaž Krč iz komendskega EKWB in Matej Košmrlj iz šenčurskega Nicelabel Loftware sta v pogovoru z izvršno direktorico Društva za marketing Slovenije Tanjo Kavran odgovarjala tudi na vprašanje, kaj je bilo na njihovi poti upravljano in predvideno in kaj ne. Oba sta se strinjala, da je uspeh kombinacija načrtovanja in sreče, a če dobro načrtuješ in upravljaš, tudi faktor sreče ne igra tako velike vloge. »Če delaš prave stvari in si na pravem mestu, je tudi večja verjetnost, da se ti bo nenačrtovano zgodila kakšna dobra stvar,« je dejal Košmrlj.

Obe podjetji sta v minulih letih hitro rasli tako po številu zaposlenih kot prometu in prisotnosti na globalnih trgih. Na nekoliko provokativno vprašanje, ali rast vedno pomeni le pot navzgor, je Košmrlj odgovoril: »Rast je večdimenzionalna, če rasteš v prometu in številu zaposlenih, še ne pomeni, da rasteš tudi v zrelosti organizacije ali v zadovoljstvu zaposlenih.« Oba sogovornika pa sta se strinjala, da je rast za njuni podjetji nujno potrebna. »Če želiš spreminjati svet, če želiš, da te drugi opazijo, moraš rasti. Če si premajhen, te nihče ne vidi,« je dejal Krč, k čemur je Košmrlj dodal: »Da prideš do večjih kupcev, moraš biti velik. Prav tako, če želiš pritegniti mlade talente, ki prinašajo razvoj in napredek podjetja. Če se odločiš, da ne boš več rasel, je to lahko tudi zelo nevarno.«

Oba prisegata na čim bolj transparenten in demokratičen način vodenja. »Smo zelo odprti, vsak izmed zaposlenih vsak trenutek ve, kako poslujemo, koliko, kaj in kam smo določen dan prodali,« je dodal Košmrlj. Transparentnost in komunikacija sta glavni vodili tudi Matjaža Krča, ki pa dodaja, da je glavni problem slovenskih podjetnikov pomanjkanje drznosti oz. poslovne samozavesti.

Imamo torej v Sloveniji dovolj znanja za podobne globalne zgodbe, kot jih pišejo v EKWB in Nicelabel Loftware? »Premalo izkoriščamo svoje tehnično znanje, ki je res široko, šibkejši pa smo na poslovnem področju. Slovenci lahko vodimo multinacionalke, a se moramo tudi kot država odločiti, kaj sploh hočemo in kam želimo iti, saj imam včasih občutek, da tega ne vemo,« je poudaril Krč. Matej Košmrlj pa je zaključil: »Slovenci smo zagotovo lahko najboljši na svetu, kar dokazujemo tako v gospodarstvu kot v športu in na drugih področjih. Imamo manj poslovnih, marketinških znanj in kot majhna država nimamo perspektive globalnega trga. A vsega se da naučiti. Vprašanje je, ali to sploh hočemo.«