Jeseničan Gregor Rabič je inženir in inovator, že od študentskih let pa tudi inštruktor matematike. / Foto: Nik Bertoncelj

Igraje do stotice, v redovalnici pa same petice

»Matej je dal sošolcu tri sličice, kar znaša četrtino vseh njegovih sličic. Koliko sličic je ostalo Mateju?« Majhen trik, s pomočjo katerega je rešitev matematične naloge čisto enostavna, pozna Gregor Rabič z Jesenic, ki mladim pomagat treti matematične orehe tudi s pomočjo namiznih didaktičnih iger.

»Pri matematiki ni slabšega kot učenje na pamet, četudi se včasih to zdi najenostavneje. Ampak v praksi vidimo, da je zlata vredno, če na začetku preplezamo tisti hrib, za katerim se nam 'odpre svet'. Če obvladamo računanje z naravnimi števili do 100, ne bomo v prihodnosti imeli težav niti z računskimi izrazi, ulomki, enačbami ali besedilnimi nalogami, ki v pisnih preizkusih znanja še vedno prepogosto ostajajo prazne ...«

Jesenice – Jeseničan Gregor Rabič je inženir in inovator, že od študentskih let pa tudi inštruktor matematike, ki učencem in dijakom pomaga priti do boljših ocen v šoli. Ko je iskal načine, kako bi snov približal zlasti osnovnošolcem, je našel rešitev v namiznih didaktičnih igrah, s pomočjo katerih se je matematike mogoče naučiti na sproščen način, ob igri. Tako je pred leti zasnoval prvo namizno igro Igriva praštevanka, ki je postala prava uspešnica, pred kratkim pa je predstavil že drugo igro, ki jo je poimenoval Igraje do stotice. Kot pravi, otroci z reševanjem izzivov skozi igro na sproščen način krepijo spretnost računanja z osnovnimi operacijami, kot so seštevanje, odštevanje, množenje in deljenje v okviru naravnih števil od 1 do 100. Poseben poudarek je namenjen tudi utrjevanju poštevanke.

V kompletu je 156 trikotnih kart, ki imajo dodane grafične elemente, ki pomagajo pri računanju, za najmlajše pa so priloženi tudi kvadratki z deseticami in enicami, ki še olajšajo računanje.

»Karte omogočajo več različnih načinov uporabe: od utrjevanja računanja, bodisi samostojno ali s pomočjo mentorja, do različnih iger. S pomočjo kompleta lahko računanje dejansko razumemo in se ne učimo zgolj postopkov na pamet, znanje pa se nam vtisne globoko v spomin, od koder ga lahko prikličemo kadarkoli, tako v šoli kot tudi kasneje v življenju,« poudarja Gregor in dodaja, da ob igranju didaktične igre lahko uživa celotna družina, otroci pa mimogrede utrdijo še šolsko snov.

Gregor je sicer zasnoval tudi stran na Facebooku in spletno stran ter kanal na YouTubu Osvoji znanje, kjer so na voljo številni triki in nasveti, kako se lotiti konkretnih matematičnih nalog. Ker marsikomu povzroča težave pretvarjanje merskih enot, je tako denimo pripravil zanimivo metodo palček – velikan, v rokavu ima tudi trik, kako računamo z odstotki brez uporabe enačb, zanimivi so nasveti za reševanje problemskih nalog z deležem, kakršna je denimo: »Matej je dal sošolcu 3 sličice, kar znaša četrtino vseh njegovih sličic. Koliko sličic je ostalo Mateju?« Gregor pozna majhen trik, s pomočjo katerega je rešitev čisto enostavna ...

Ob tem sogovornik poudarja, da se je matematike treba učiti po pameti in ne na pamet. »V čem je sploh smisel učenja enačb in postopkov na pamet, če jih ne razumemo?« še dodaja Jeseničan, ki ima v pripravi še kopico novih didaktičnih iger. Nekatere pa so na voljo na spletu, kjer jih je mogoče najti, natisniti in igrati. In ker splet nima meja, je ena njegovih iger, imenovana Aritmetične karte, na voljo celo v eni od večjih ameriških matematičnih skupin na Facebooku.