Ekipa OŠ Šmartno v Tuhinju je inovativen turistični produkt najemiplazo.si ustvarjala nekaj mesecev. / Foto: Maja Bertoncelj

Plažo pripeljejo na dvorišče

Nove turistične produkte so predstavljali učenci šestindvajsetih slovenskih osnovnih šol. Posebno zlato priznanje za najbolj inovativni produkt leta je prejela OŠ Šmartno v Tuhinju, za najboljšo animacijo na stojnici OŠ Križe, najbolj vztrajno ekipo promotorjev pa imajo na OŠ Venclja Perka Domžale.

Medvode – Zaključna tržnica vseslovenskega osnovnošolskega festivala Turizmu pomaga lastna glava je bila v četrtek v Medvodah. Predstavili so se prejemniki zlatih priznanj, ki jih je strokovna komisija podelila na osmih predhodnih tržnicah.

Pet šol z Gorenjskega

Na ogled je bila ustvarjalnost iz kar 26 slovenskih osnovnih šol, med njimi tudi s petih s širšega območja Gorenjske: OŠ Šmartno v Tuhinju, OŠ Naklo, OŠ Križe, OŠ dr. Janeza Mencingerja Bohinjska Bistrica in OŠ Venclja Perka Domžale. Mladi so se letos osredotočili na vodo in njene zdravilne učinke ter izumili številne nove turistične produkte. Tema je bila namreč Voda in zdravilni turizem. Petčlanska strokovna komisija je podelila kar 16 posebnih zlatih priznanj. Prejele so jih tudi OŠ Venclja Perka Domžale (za najbolj vztrajno ekipo promotorjev), OŠ Križe (za najboljšo animacijo na stojnici) in OŠ Šmartno v Tuhinju (za najbolj inovativni produkt leta, Loti Baloh je bila razglašena za najboljšo promotorko ekipe).

Najbolj inovativni produkt je ...

In kakšen je najbolj inovativni projekt leta? »Letos smo pripravili projekt najemiplazo.si. V času covida-19 smo pogrešali morje, zato smo prišli do ideje, da pripeljemo plažo kar na dvorišče. Lahko izbirate med bazenom ali škafom. Kaj bi izbrali?« me je na stojnici OŠ Šmartno v Tuhinju nagovorila Julija Remih. Moj odgovor je bil škaf, v nadaljevanju sem si med peskom in mivko izbrala slednjo, med ponudbo za sproščanje (balami sena, blazinami, ležalniki) pa blazino. »To je osnovni paket. Imamo več paketov: zabavnega, zdravilnega ali družinskega. Če imate družino, je res super, ker lahko zraven dodate še različne animacije, igrala za otroke, če ste preveč zaposleni, da bi odšli po nakupih, lahko priskrbimo tudi hrano in pijačo,« je dodala. Ekipa OŠ Križe je predstavila Fridine Vodadivščine, idejo za bazen, sprostitveni prostor. »Zelo smo veseli, da smo prišli med najboljše. Naša naloga temelji na Tosovem bazenu, ki je bil prvi v občini. Ne zdi se nam prav, da se tako lep prostor ne bi izkoristil, zato smo pripravile predlog, kako bi lahko to območje ponovno uporabili v turistične namene. Vključili smo tudi ovco Frido,« pravi Ana Terziev. OŠ Venclja Perka Domžale je ustvarila izdelek Vrelček Domžalko. »To je vodni kefir in kombuča, ki je zaradi svoje narave že sam po sebi povezan z vodo, hkrati pa še izjemno zdrav. Krepi odpornost, pomlajuje naše telo ...« je povedala Karin Bjelajac.

Letovišče, korita ...

OŠ Naklo se je predstavila z idejo Ekološkega letovišča Sava, ki bi bilo pod vasjo Okroglo. »V Naklem ni termalne vode, imamo pa dve reki. Narisali smo tudi načrt za tri vrste namestitev in naredili čutno pot, pri čemer smo se zgledovali po metodah Kneippa in Riklija,« sta pojasnili Emilija Koštrun in Veronika Žepič. Učenci OŠ dr. Janeza Mencingerja Bohinjska Bistrica pa so zlato priznanje prejeli za turistično pot po Bohinju Od korita do korita, ki vodi od enega do drugega korita z neoporečno pitno vodo. »V Bohinju imamo veliko korit. Komisijo želimo prepričati z našo odlično vodo, lepimi steklenicami, cilj je tudi zmanjšati porabo plastike in predstaviti Bohinj kot biser Slovenije,« pa je dejala Eva Colja Obiako.

Zaključno tržnico je pripravila Turistična zveza Slovenije v sodelovanju z Občino Medvode, Javnim zavodom Sotočje Medvode, Turistično zvezo Medvode in Mercatorjem.