Milna Slokar, Branko Meh in Peter Pišek

Cene goriv znova zamrznjene

Vlada se je v torek odločila za ponovno regulacijo cen pogonskih goriv. K ukrepanju so sicer že prejšnji teden pozvali tudi prevozniki.

Ljubljana – Potem ko je vlada s prvim majem prenehala regulirati cene pogonskih goriv, so te poskočile do rekordnih vrednosti. V torek je bilo tako na Petrolovih in MOL-ovih bencinskih servisih zunaj avtocestnega omrežja za liter 95-oktanskega bencina treba odšteti že 1,717 evra, na servisih OMV pa 1,714 evra. Cena dizelskega goriva pa je znašala 1,862 evra na servisih Petrola in MOL, na OMV pa 1,856 evra na liter.

Od srede dalje pa so cene znova regulirane, in sicer za tri mesece, do 10. avgusta. Tako je namreč v torek na dopisni seji odločila vlada. Najvišja dovoljena maloprodajna cena za 95-oktanski bencin znaša 1,560 evra na liter, za dizelsko gorivo pa 1,668 evra na liter. Veleprodajne cene je vlada omejila pri 1,540 evra za liter bencina, in 1,648 evra za liter dizelskega goriva. To je sicer nekoliko več kot v času med 15. marcem in 30. aprilom, ko je bila maloprodajna cena 95-oktanskega bencina 1,503 evra, dizelskega goriva pa 1,541 evra na liter.

Uredba določa tudi, da zaradi tega trgovci ne smejo prenehati prodajati, vlada pa bo po izteku regulacije določila primerno nadomestilo za podjetja, ki jim je ukrep povzročil občutno škodo.

Zaradi visokih cen energentov in pogonskih goriv so se številni pozivi k ukrepanju vrstili tudi iz gospodarskih vrst. Predsednik Obrtno-podjetniške zbornice Slovenije Branko Meh ter predsednika sekcije za promet pri OZS Peter Pišek in sekcije za cestni prevoz blaga pri Gospodarski zbornici Slovenije Milan Slokar so pred dnevi opozorili na težak položaj, v katerem so se znašli prevozniki in z njimi celotno gospodarstvo. Med drugim so pozvali tudi k ponovni regulaciji cen.

Milan Slokar je ob tem poudaril tudi težave prevoznikov z iskanjem kadrov, ki jih pesti že dlje časa. Zaradi pomanjkanja šoferjev na domačem trgu dela so primorani zaposlovati tujo delovno silo, pri čemer pa jih ovirajo dolgi postopki za pridobitev delovnih dovoljenj. Zato je pozval k njihovemu skrajšanju in poenostavitvi postopkov zaposlovanja. Hkrati se je zavzel za konkurenčnost cen na evropskem trgu, saj naša podjetja težko tekmujejo s prevozniki iz vzhodne Evrope, kjer so cene goriv nižje.

Vsi trije so izrazili tudi nasprotovanje morebitnemu embargu na rusko nafto, o čemer razmišlja Evropska unija. »Naša naftna industrija na to ni pripravljena. Če nimamo rezervnega načrta, bi se morala tudi Slovenija pridružiti državam, za katere se napovedujejo izjeme od embarga,« je dejal Meh. »Če ruska nafta ne bo na voljo, bomo primorani kupovati dražjo in bo cena zrasla,« pa je opozoril Slokar, Pišek pa je dodal, da je treba zagotoviti ustrezne količine nafte za evropski trg. Na Gospodarski zbornici Slovenije pa so opozoril, da povišanje cen prevoznih storitev povzroča spiralo podražitev v drugih sektorjih ter podražitev večine proizvodov in storitev v gospodarstvu.