Katarina Stegnar, Suzana Krevh in Marko Mandić / Foto: arhiv RTV SLO (Adrian Pregelj)

Mističnost odročne vasi Trigrad

Z letošnjim prvim majem je na prvi program Televizije Slovenija prišla nova slovenska dramska nadaljevanka z elementi trilerja Trigrad. V glavni moški vlogi spremljamo Marka Mandića, tudi lika Jasne in Mete sta zelo zanimiva. Upodobili sta ju Katarina Stegnar in Suzana Krevh.

Osem petdesetminutnih epizod skrivnostne drame z elementi trilerja sledi zgodbi glavnega protagonista, uspešnega arhitekta Črta (igra ga Marko Mandić), ki so ga kot otroka poslali od doma. Trideset let kasneje se po očetovi smrti vrne v vas, da bi prodal podedovano hišo in gozd. Še preden mu uspe urediti prodajo, ugotovi, da je na pokopališču pokopan samo oče, ne najde pa groba svoje davno umrle mame. Skrivnostna preteklost družine in okoliščine, ko se zaplete z domačini, ga prisilijo, da noč preživi v Trigradu, odročni vasi v Julijskih Alpah. V vasi je glavno bogastvo sicer gozd, a se hitro izkaže, da gre tudi za kraj, v katerem se skrivajo skrivnostne in svete moči.

V glavnih vlogah poleg Mandića spremljamo še Katarino Stegnar in Suzano Krevh. Nadaljevanko je režirala Sonja Prosenc, direktor fotografije je Mitja Ličen, glasbo pa je napisal duo Silence.

Trigrad predstavlja nadaljevanje uspešne produkcije kakovostnih dramskih serij. Gre za mednarodni trend, ki so ga na Televiziji Slovenija v preteklosti uveljavile že nadaljevanke Jezero, Leninov park in Dolina rož. Zgodba v Trigradu se odvija na Gorenjskem, snemali so jo tudi v vasi Zgornje Danje v občini Železniki, tri dni pa so se zadrževali v Sori pri Medvodah. Poleg aktualnih okoljevarstvenih tem, prepletanja mistike, svetih moči in družinskih skrivnosti, pa nadaljevanka ponudi tudi zanimive ženske like. Glavni ženski vlogi Jasne in Mete sta upodobili omenjeni Katarina Stegnar in Suzana Krevh. Prva o svojem liku: »Jasna je naravovarstvenica, gozdarka, ki je pripravljena narediti skoraj vse za gozd. Za ohranitev gozda. Po Črtovem prihodu trči ob različne apetite po gozdu. Kar pomeni, da mora v majhni skupnosti manevrirati med interesom ljudi, ki so njeni prijatelji, in skrbjo za gozd – med interesom kapitala in interesom narave. Poleg skrbi za naravo Jasno žene čuden občutek, da nekaj ni v svojih tirih, celo zdi se ji, da bi bila lahko soodgovorna za nekatere neljube dogodke. Obremenjena z družinsko krivdo se mora spopasti z lastno preteklostjo, da sploh lahko preživi.« Vlogo, nadaljuje Stegnarjeva, je sprejela zaradi »inspirativnega avtorskega scenarija, izjemne ustvarjalne ekipe in zanimivega in sodobno zasnovanega ženskega lika, ki se upira projekciji, ki jo po navadi pripisujemo takim likom.«

O Meti je spregovorila Suzana Krevh: »Že ob prvem branju scenarija se mi je lik Mete zdel izredno intriganten, predvsem zaradi njene zrelosti ter odgovornosti, ki jo ima – po mamini smrti se je namreč vrnila v rodno vasico, kjer je prevzela skrb za vaško gostilno in se s tem 'odrekla' študentskemu življenju v velikem mestu. Kljub mladim letom se v odnosu do drugih vaščanov ne podreja nobeni avtoriteti, ravno nasprotno: ne le da jim uspešno parira, na trenutke jih s svojim sodobnim pogledom na svet kar utiša. Je predstavnica mlade urbane generacije, ob tem pa ne pozablja na tradicije prednikov. In glede na to, da tudi sama prihajam iz take vasice, sem lahko med nama našla kar nekaj vzporednic, čeprav na začetku nisem razumela njene želje po vrnitvi iz mesta.«

In kaj pravi o snemanju Marko Mandić? »Zgodba vseh nas iz Trigrada vabi gledalce, da odstirajo list za listom, praprot za praprotjo, vrata za vrati preteklih skrivnosti in na novo nastalih vozlov.«

V nedeljo ste si lahko ogledali drugi del nadaljevanke. Črt je še na začetku svoje trigradske poti. Vstopi v gozd in ne najde več poti iz njega ... Nadaljevanje bo postreglo z novo resnico, odkritjem, morda skrivnostjo ... – že konec tedna, 15. maja, v tretjem delu nadaljevanke.