Mija in Matevž Čemažar sta na naših izletih med bolje opremljenimi kolesarji, zato ju dež ne preseneti.

Kaj pa, če me ujame dež

Za naš izlet z barko in kolesi po jadranskih otokih, ki ga organiziramo od 17. do 22. maja, sta se sprostili dve mesti. Če bi se nam pridružili ali želite več informacij, nas lahko pokličete na tel. 04/201 42 56 ali nam pišete na elektronski naslov grega.flajnik@g-glas.si.

V zadnjih dneh meseca aprila je bilo vreme precej nestanovitno. Dež se lahko ulije kar naenkrat. Kako se obleči in kaj lahko kolesarji storimo, ko nas ujame dež ...

Kako se obleči

Najpomembnejši del opreme je anorak, katerega glavna lastnost je, da nas ne prepiha. Še najboljše anorake bo premočilo, zato ni treba izbrati najdražjega. Pomembnejše se mi zdi to, da je svetle barve in da ima odsevnike. Poskrbite tudi za toplo kapo, v poletnih mesecih je dovolj tanka kolesarska kapa, v prehodnem času naj bo kapa iz toplejših materialov. Očala naj bodo s svetlimi stekli. Oblecite se toplo, pomemben del oblačila je tudi topla spodnja majica. Poskrbela bo, da koža ostane čim dlje suha. Obstajajo tudi rokavice za dež, nadkapa za čelado in galoše. Predvsem zadnje so pomembne, saj imamo kolesarji čevlje z veliko zračniki, ki med vožnjo v dežju še dodatno ohladijo stopala.

Oprema kolesa

Najpomembnejši del so pnevmatike, ki so edini stik kolesarja s podlago. Obstajajo take, ki se v dežju bolje primejo cestišča, saj bolje odvajajo vodo. Vendar ne bomo menjavali pnevmatik za deževno vreme, pomembno pa je, da jih spustimo za en bar. Torej: če smo navajeni voziti s tlakom sedem barov, bomo v dežju vozili s šestimi. Tudi nameščanje blatnikov je zamudno samo za enkratno vožnjo. V poletnih mesecih bo dovolj, če pod sedež namestite lahek, plastični ščitnik, po angleško »ass saver«. Verižnico kolesa namažite z oljem za dež, ki bolje odbija vodo in ga dež ne spere tako hitro kot tistega za suho vreme. Na kolo namestite tudi sprednjo in zadnjo lučko, ki naj utripa. Lučke so danes že standarden del kolesarske opreme.

Varna vožnja

Zavedati se moramo, da je v dežju zavorna pot daljša. Stik pnevmatik z mokrim cestiščem je slabši, mokre gumice na zavorah ustvarjajo manj trenja. Na cestišču se ne izogibajmo luž, saj bomo ob taki vožnji kmalu sredi cestišča. Če se vozimo v skupini, moramo voziti za kolesarjem, čeprav voda škropi izpod njegovega kolesa. Raje malo povečajmo varnostno razdaljo. Posebna nevarnost so bele oznake na cestišču. V dežju postanejo še dodatno spolzke, zato pazimo, ko se peljemo čez prehod za pešce ali belo črto. Tudi mokri kovinski jaški ali mostovi in železniški tiri so veliko bolj spolzki. Ko se ulije dež, naj vas ne zgrabi panika in ne začnite hiteti ter iskati strehe nad glavo. Mokri boste najbrž tako ali tako. Zato oblecite anorak in mirno nadaljujte zastavljeno pot. Če boste toplo oblečeni, je lahko kolesarjenje v dežju tudi užitek. Prebivalci severnih dežel (Belgije, Nizozemske, Anglije) so to že davno spoznali in jih dež prav nič ne gane.