Boštjan Vidmar (levo) je gostil Vojka Vučkovića, Jureta Jezerška, Dominika S. Černjaka, Karmen Pangos in Metko Sporiš. / Foto: Maja Bertoncelj

Prvi korak v podjetništvo

V Medvodah se je začela podjetniška šola, katere cilj je udeležence naučiti, kako priti do uspeha in zaslužka. Na prvem dogodku je Boštjan Vidmar, vodja Medvoške podjetniške šole, gostil znane slovenske podjetnike.

Karmen Pangos: »Samo dve poti sta v življenju in tudi v poslu: včasih se naučimo, včasih pa zmagamo, nikoli pa ne izgubimo. Ni pomembno, kolikokrat smo na vrhu. Pomembneje je, kolikokrat se zmoremo pobrati ob neuspehu.«

Medvode – Od ideje do podjetja se imenuje prva Medvoška podjetniška šola, ki vključuje sklop petih predavanj in delavnic. Organizira jo Javni zavod Sotočje Medvode v sodelovanju z domačinom Boštjanom Vidmarjem, podjetnikom, mentorjem in lastnikom mentorskega programa za podjetnike in portala viralen.si. V Klubu Jedro poteka med 20. aprilom in 25. majem.

»Verjamem in prepričan sem, da najlepše zgodbe vedno vzklijejo iz najtežjih časov. Po vsaki krizi pride čas razvoja in novih začetkov. In tudi sedaj bo tako. Kdor bo začel sedaj, se odločil, da izstopi iz cone povprečja, mu klasično delo ne pomeni rasti in mu državna regulirana plača ni dovolj, je to pravi kraj in čas za udeležbo,« poudarja Boštjan Vidmar. Udeležencem je na prvem dogodku predstavil podjetništvo z vidika mentorja. Pogledali so različne tipe poslovanja, se poglobili v to, kako premagati strah in zakorakati v podjetništvo, kako skalirati podjetje in kje so največje pasti. Poudarek je bil na tem, na kaj je treba paziti, ko se odločimo za samostojno podjetniško pot. V nadaljevanju so svojo izkušnjo predstavili uveljavljeni in uspešni slovenski podjetniki: Dominik S. Černjak, podjetnik in soustanovitelj potovalne agencije Collegium Mondial Travel ter lastnik hotela Jasna Chalet Resort, Jure Jezeršek, poslovni direktor (Jezeršek Gostinstvo), Karmen Pangos, uspešna menedžerka, poslovna trenerka in t. i. coachinja, Metka Sporiš, floristka ter podjetnica (Sanjski Šopek) in Vojko Vučković, predavatelj menedžmenta ter vodja športnega centra. Vsi so poudarili pomen prvega koraka. »Strah nas je, ne vemo, kaj nas čaka, razmišljamo o tem, kaj si bodo mislili drugi, kako se tega lotiti ... Najbolj je pomembno, da imate cilj. Jasnost cilja je osemdeset odstotkov vašega uspeha. Pomembno je, da so ti cilji vaši, da jih čutite, da veste, kaj si želite, da si določite, do kdaj boste to naredili, in da si jasno definirate, po kateri poti boste šli. Morate biti vztrajni in motivirani. Samo dve poti sta v življenju in tudi v poslu: včasih se naučimo, včasih pa zmagamo, nikoli pa ne izgubimo. Ni pomembno, kolikokrat smo na vrhu. Bolj pomembno je, kolikokrat se zmoremo pobrati ob neuspehu,« je dejala Karmen Pangos. Tudi Metka Sporiš je poudarila, da je imela jasen cilj: »Imela sem cilj, vizijo in ni me bilo strah. Začela sem v dedkovi garaži. Deset let je od mojega prvega poročnega šopka.« Jezerškovi imajo dolgoletno tradicijo v gostinski dejavnosti. Luka Jezeršek je poudaril strast: »Leta 1981 smo začeli v naši domači garaži. Takrat sem bil star eno leto in vedno sem bil zraven. Delaš s strastjo, hodiš odprtih oči po svetu in delaš. Oče je na začetku kuhal malice za podjetja, hitro se je odprla niša dogodkov, pri čemer smo bili skoraj edini na trgu in s tem rasli. Oče je to zelo dobro znal. Skozi leta smo sledili trendom, od očeta podedovali strast in pogum. Srečo imamo, da bratje med seboj dobro delujemo, imamo ob sebi očeta in mamo ter vrhunsko ekipo sodelavcev. Brez tega v našem poslu ne gre. Upamo si iti po celi Evropi in širše, postreči velike dogodke. Naš največji je bil za 28 tisoč gostov, kjer je vsak pojedel dva obroka, kar pomeni, da smo pripravili 56 tisoč obrokov.« Vojko Vučković se je strinjal s pomembnostjo strasti: »V marsikaterem podjetju zaspijo. V konkurenci okrog nas moraš biti vedno inovativen, kar brez strasti ne gre. Moraš živeti tisto, kar delaš, v tem uživati in si želeti biti drugačen, najboljši.« Dominik S. Černjak je na poti do svojega uspeha v podjetništvu poudaril, da mu nikoli ni bilo težko delati, da je imel cilj, dobro ekipo, poudaril je pomen mreženja, spoznavanja ljudi, biti v trendu in najpomembnejše: v tem uživati. »O podjetništvu nisem nikoli razmišljal. Na fakulteti so me pripravljali za diplomata. Po naključju sem v študentskem domu dobil revijo o študentskih potovanjih. Cilj je bil iti okrog sveta, kar sva z dekletom uresničila. Pot me je peljala v organizacijo izletov. Na podlagi svoje izkušnje sem želel odpreti mladim vrata v svet. Sem milijarder vseh doživetij in spominov, ki jih delim.«

V nadaljevanju Medvoške podjetniške šole se bodo zvrstili še štirje dogodki: Zasluži preko interneta (4. maj), Od ideje do uspešne znamke (11. maj), Javno nastopanje ter prodaja (18. maj) in Delavnica za razvoj novih idej (25. maj).