Župan Jesenic Blaž Račič, vodja predstavništva Evropske komisije v Sloveniji Jerneja Jug Jerše, minister za infrastrukturo Jernej Vrtovec in radovljiški župan Ciril Globočnik so v petek v Radovljici simbolično odprli prenovljeno gorenjsko železniško progo. / Foto: Gorazd Kavčič

Prenova gorenjske železnice zaključena

V petek se je z obiskom ministra za infrastrukturo Jerneja Vrtovca v Radovljici tudi uradno zaključil projekt nadgradnje železniške proge med Kranjem in Jesenicami.

V prihodnjih dveh letih se obeta še prenova železniških postaj v Podnartu in Lescah, pri čemer bodo skušali rešiti tudi križanje železnice in ceste v Lescah, v načrtu pa je tudi prenova železniške postaje na Jesenicah.

Radovljica – Kar 166 milijonov evrov vreden projekt je vključeval prenovo celotne tirne mreže in druge infrastrukture; z več kot sto milijoni evrov ga je iz načrta za okrevanje in odpornost podprla EU, 37 milijonov evrov pa je prispeval podnebni sklad.

Kot je na priložnostni slovesnosti na prenovljeni radovljiški železniški postaji povedala vodja predstavniš­tva Evropske komisije v Sloveniji Jerneja Jug Jerše, je ta projekt tudi prva dokončana investicija v okviru slovenskega načrta za okrevanje in odpornost in predstavlja zelo pomemben prispevek k večji trajnostni mobilnosti in zelenemu prehodu.

»Boj proti podnebnim spremembam je izziv naše generacije. Smo v prelomnem obdobju, ko lahko z odločnim in dobro premiš­ljenim ukrepanjem zagotovimo zeleno in zdravo prihodnost,« je poudarila. Ob tem je pojasnila, da brez spodbujanja in povečanja železniškega prometa zeleni prehod v transportu ne bo uspel. Promet je odgovoren kar za četrtino emisij toplogrednih plinov v EU, pri čemer je železniški promet mnogo čistejši od cestnega, je še poudarila Jerneja Jug Jerše.

Da železnica zaradi potrebe po hitri mobilnosti, zlasti pa varovanju podnebja in okolja, znova pridobiva veljavo, je poudaril tudi minister Vrtovec. »Ta trenutek naša železniška infrastruktura v primerjavi z ostalimi državami članicami EU še spominja na muzej na prostem, vendar pa delamo premike,« je dejal minister.

Ob tem napovedal prenovo železniških postaj v Kranju in Škofji Loki ter izgradnjo drugega tira med Ljubljano in Kranjem. Na tej prometno zelo obremenjeni trasi bo lahko, tako minister, vlak v prometnih konicah vozil vsakih 15 minut, zaradi česar se bodo ljudje lažje odločali za pot z vlakom namesto z avtom.

Minister Vrtovec je napovedal tudi nadaljnje investicije na odseku od Kranja do Jesenic, kjer sicer vsa dela v okviru nadgradnje, ki so se začela pred letom in pol, še niso v celoti zaključena. Poteka namreč še nameščanje protihrupne zaščite, zaradi česar bo proga ob koncih tedna nekaj časa še zaprta. Dela pa bodo zaključena konec maja.

Radovljiški župan Ciril Globočnik je ob tem poudaril, da tako obsežne in zahtevne državne investicije, kot je bila nadgradnja železniške proge, na območju Zgornje Gorenjske ni bilo vse od izgradnje avtocestnega odseka Vrba–Peračica pred 15 leti. Poudaril je, da je občina s projektom ogromno pridobila, saj sodoben železniški promet pomembno prispeva k trajnostni mobilnosti, ter da sta zapora in obnova železniške proge omogočili tudi velik investicijski cikel radovljiške občine, ki je tako lahko izvedla številne prometne infrastrukturne izboljšave.

V prihodnjih dveh letih se sicer v občini Radovljica obeta še prenova železniških postaj v Podnartu in Lescah, pri čemer bodo skušali rešiti tudi križanje železnice in ceste v Lescah, kjer si že v več kot petdeset let želijo zunajnivojskega križanja, v načrtu pa je tudi prenova železniške postaje na Jesenicah.