Že pred leti so turistični delavci v želji po spodbujanju kolesarske mobilnosti treh dežel uvedli kolesarsko povezavo med Jesenicami, Beljakom in Trbižem. Kolesarji si želimo čim več tovrstne ponudbe. / Foto: Gorazd Kavčič

S kolesom na vlak

Vlak je odlično dodatno prevozno sredstvo, kadar načrtujemo izlet, na katerem začetek in cilj kolesarjenja nista na isti točki, planiramo večdnevni izlet ali se podamo v raziskovanje drugih pokrajin. Ponudba prevoza koles z vlakom je pri naših severnih sosedih že dobro razvita. Ob bolj kolesarko obljudenih trasah vozijo vlaki, ki imajo dodatne vagone za prevoz koles.

Tudi na Slovenskih železnicah so že pred leti opazili vse večjo željo kolesarjev, da bi del poti potovali z vlakom. V zadnjih letih se resnično trudijo narediti korak naprej in moja izkušnja je, da so sprevodniki veliko prijaznejši in ustrežljivejši. Če je le mogoče, pomagajo kolesarjem. Najsodobnejši vlaki imajo celo nekaj mest, ki so namenjena prevozu koles. Razumljivo je, da je pri prevažanju koles z vlakom še nekaj omejitev, saj prav na vse vlake koles ni možno natovoriti. Pri iskanju ustreznih vlakov morate zato paziti, da iščete tiste, ki imajo možnost prevoza koles. Ti vlaki so označeni s posebnim znakom kolesa in podoben znak najdemo tudi v voznih redih vlakov. Število koles, ki jih lahko vkrcate na vlak, je odvisno od vrste ter zasedenosti vlaka, zato je dobro, da se v primeru večje skupine prej pozanimate na postajah ali brezplačni telefonski številki Slovenskih železnic. Sprevodnik lahko še vedno odkloni prevoz kolesa – a le v primeru, da bi to dejansko oviralo druge potnike na vlaku. Zato se pri potovanju s kolesom, če je le mogoče, izogibajte prometnih konic v jutranjih urah, ko se na delo ali v šolo pelje večje število potnikov. Cena prevoza kolesa je dostopna, saj znaša evro in pol za navadno kolo, za prevoz električnega pa tri evre.

Po zgledu tujih železnic se tudi Slovenske trudijo prisluhniti željam kolesarjev. Tudi letos v času poletnih počitnic na določenih relacijah načrtujejo uvedbo kolesarskih vlakov. Upam, da jih bo čim več, saj imamo pri nas veliko možnosti potovanja v kombinaciji vlak – kolo. Če se z vlakom na primer odpeljete iz Kranja do Litije, ste tam v uri in pol, potem pa se ob reki Savi s kolesom vrnete domov. Prekolesarili boste okrog sedemdeset kilometrov in spoznali povsem nove kraje. Lahko pa izlet podaljšate z vlakom do Krškega, tam s kolesom raziščete Kozjansko in se zvečer zopet z vlakom vrnete domov.

Glasovi panoramski kolesarji smo si na lanskem izletu po Kočevskem kar dvakrat pomagali z vlakom. Prvi dan smo se iz Grosupljega peljali po obnovljeni železniški progi do Kočevja, zadnji dan izleta pa smo šli z vlakom iz Mirne Peči na Dolenjskem do Kranja. Letos bomo rajžali iz Kranja do Maribora in potem naprej kolesarili proti Goričkemu, zadnji dan pa zopet z vlakom iz Maribora domov.