Cesta skozi naselje Hrib je z leti postala preobremenjena.

Bo Hrib končno dobil obvoznico

Občina Preddvor je že leta 2019 naredila idejni projekt, kjer je preverila možnosti vzpostavitve obvozne ceste za naselje Hrib. Rešitev obstaja.

Preddvor – Skozi Hrib vodi cesta do Potoč, ki se širijo, in tu je Dom starejših občanov Preddvor. Cesta vodi tudi do izhodišča za obisk priljubljenega Sv. Jakoba in do jezera Črnava. Kar pomeni, da je – sploh ob sončnih koncih tedna in praznikih – zelo obremenjena. Opažajo pa še, da je zadnje čase vse manj voznikov, ki spoštujejo predpisano omejitev hitrosti skozi naselje Hrib, ki je trideset kilometrov na uro.

Na občini so opravili analizo možnega, izvemo. Pretehtali so opcije, ki so dopustne v skladu z njihovim prostorskim aktom. Če bi obvozno cesto speljali z državne ceste proti Kokri, na koncu Tupalič, z viaduktom do konca naselja Hrib in vzponom v klanec – gre skoraj za sto metrov dolgo mostno konstrukcijo z dodatnimi protipoplavnimi rešitvami –, je vrednost projekta ocenjena na slabe tri milijone evrov. Preddvorski župan Rok Roblek razloži, da občinski proračun take vsote ne bi prenesel. Pojavi se namreč še problem statičnosti sedanjega glavnega mostu čez reko Kokro pri Jelovici. So pa začeli razmišljati o drugi rešitvi, kombinaciji najstarejše ceste za dostop do gradu Hrib. Ta projekt je tudi finančno bližje, saj prejšnjo vsoto razpolovi. Cesto bi speljali malce više od uvoza v naselje Hrib, na isti strani, desno čez potok Bistrica in po jugu grajskega parka. Vila bi se med parkom in naseljem. Tudi konstrukcijsko gledano je ta rešitev varnejša in pomeni manjšo rano za prostor, povedo na občini. Župan: »To cesto bi se dalo narediti z vkopom v južno pobočje grajskega parka, med naseljem in parkom, a imamo na drugi strani Zavod za varstvo kulturne dediščine, ki želi ohraniti park enoten.« Na občini razumejo, da je ogrožen element enovitosti parka, vendar menijo, da tisto, kar je park na papirju, že desetletja ni več park v realnem. »Razumemo sicer argument kulture, ampak smo mnenja, da ravno s cesto razmejimo vpliv človeka iz naselja na grajski park,« pojasni župan. Tako iščejo kompromis in upajo, da najdejo rešitev, ki bo v dobro vseh deležnikov. Občina bo po potrebi traso tudi modificirala, da se določenim krajinskim ali zgodovinskim elementom v največji možni meri izogne. Takoj ko dobijo zeleno luč s strani Zavoda, bodo začeli. »V mesecu ali dveh smo sposobni vložiti za gradbeno dovoljenje. Finančno to ne predstavlja več takega zalogaja, da si ga občina ne bi mogla privoščiti v naslednjem proračunskem letu. Kar pomeni, da letos spravimo skupaj dokumentacijo in da se drugo leto na to temo že lahko kaj zgodi,« še pove župan Roblek.