Slovesnosti ob »upokojitvi« policijskega helikopterja Agusta Bell AB-212 se je udeležil tudi minister za notranje zadeve Aleš Hojs, ob njem so direktor Parka vojaške zgodovine Pivka Janko Boštjančič (desno), kustodinja in vodja Muzeja slovenske policije Darinka Kolar Osvald, namestnik generalnega direktorja Policije Janez Rupnik in vodja Letalske policijske enote Dejan Kink (levo). / Foto: Tina Dokl

Policijski helikopter postal muzejski eksponat

Policijski helikopter Agusta Bell AB-212 je po 42 letih služenja policiji in 9993 urah letenja postal del zbirke Muzeja slovenske policije. Razstavljen bo kot eksponat v Parku vojaške zgodovine v Pivki.

Zgornji Brnik Policijski helikopter Agusta Bell AB-212, imenovan tudi Bravo, je bil eden izmed sedmih policijskih helikopterjev. Izdelan je bil v Italiji leta 1980, svoje delo je začel z jugoslovansko registrsko oznako, zaključil pa jo je s slovensko S5-HPB. Znan je bil po svojem specifičnem zvoku letenja – hrupnem ropotu, ki nastane zaradi dveh krakov glavnega rotorja. Sprva je bil namenjen kot podporno sredstvo policijskim nalogam, kasneje se je uporabljal tudi za prevoz ljudi in tovora, gorsko reševanje, medbolnišnične prevoze, helikoptersko nujno medicinsko pomoč, izobraževanje in usposabljanje ter razvoj najzahtevnejših tehnik stenskega reševanja. Z njim so prevažali tudi material za obnovo, izgradnjo in oskrbo planinskih postojank. Helikopter Bravo po besedah vodje Letalske policijske enote Dejana Kinka sodi med tiste helikopterje v Evropi, ki so rešili največ življenj.

Helikopter je bil neposredno udeležen pri tragični nesreči med usposabljanjem na Okrešlju, kjer je umrlo pet izkušenih gorskih reševalcev, med njimi tudi policist. Ena od njegovih dolgotrajnejših in zahtevnejših nalog je bilo reševanje pri poplavah v Bosni in Hercegovini leta 2014. Med drugim so z njim v dolino pripeljali bika, ki ga je na Vrtaški planini ugriznila kača, in več kot sto od strele ubitih ovc z grebena Košute. AB 212 je aktivno sodeloval med osamosvojitveno vojno, prvič 12. junija 1991, ko je bila na vrhu Triglava dvignjena slovenska zastava. Helikopter je bil pravočasno odstranjen na skrivno lokacijo, saj je bil hangar Letalske policijske enote med bombardiranjem Letališča Brnik poškodovan.

Ob slovesu so mu na sedežu enote priredili krajšo slovesnost, na kateri je Dejan Kink v imenu policije oziroma ministrstva za notranje zadeve direktorju Parka vojaške zgodovine Pivka Janku Boštjančiču helikopter simbolično predal v nadaljnjo hrambo.