Miha Perčič ob svojem najnovejšem ciklu grafik / Foto: Igor Kavčič

Med naravo in strojem

V Cafe galeriji Pungert je na ogled razstava likovnih del grafika Mihe Perčiča z naslovom Narava stroj, stroj narava.

Kranj – Likovni umetnik srednje generacije Kranjčan Miha Perčič je angažiran avtor. Takole je zapisal ob svoji aktualni razstavi grafik v Cafe galeriji Pungert: »Ali je narava neke vrste stroj, ki ne samo da replicira obstoječe vrste življenja, ampak izdeluje vedno nove vrste oziroma nove variante le teh? Zadnji dve leti lahko zelo nazorno spremljamo in občutimo naravo (naravo virusov). Danes je zelo težko napovedovati, kaj nas čaka jutri (dobesedno).«

Tokrat se predstavlja s 15 grafikami malega formata, linorezi v tehniki visokega tiska. V grafičnih odtisih gledamo oblike, ki spominjajo na zobato kolesje strojev, morda pa se motimo in gre v resnici za neznane organske oblike, praživali, nekakšne virusne oblike. »Gledalčevo dojemanje motiva ima prosto pot,« potrjuje Perčič. »Narava se lahko spreminja zelo hitro, menja svoje oblike, kar smo lahko videli v zadnjih dveh letih, v novih in novih različicah virusa. Pravzaprav se tudi ljudje kot del narave spreminjamo, a mnogo počasneje.« S tehnološkim razvojem pa se spreminja tudi družba. Na nekaj grafikah izstopajo nekakšni hrošči, ki jih umetnik spet primerja: na eni strani gre za organske in na drugi strani za hrošče v digitalnem svetu. Da se sicer že več let motivno vrača k hroščem, praživalim in podobnim oblikam živih bitij.

»Kot rečeno, razstavljeni cikel lahko povežemo tudi z epidemijo. Zobniki v strojih štancajo oziroma masovno proizvajajo, podobno je 'štancal' virus, se masovno reproduciral. Če je šlo pri prvem za material, smo bili v drugem primeru to ljudje,« še pove Miha Perčič, ki pogosto ustvarja po ciklih. »Posamezno temo delam, dokler je ta v meni. Potem neham in se k njej vrnem čez nekaj mesecev, morda celo po več letih. Takrat nadaljujem in dodajam nove ideje, lahko pa v tem času spremenim tudi svoje likovno videnje določene teme.«

Dve grafični tehniki sta v ospredju Perčičevega ustvarjanja, poleg linoreza tudi jedkanica. Slednja sodi predvsem v zunanji prostor, zato se v zimskem času posveča predvsem linorezu, ki je tudi fizično zahtevnejši. Da si jeseni obeta obsežnejšo razstavo, nekakšen pregled ustvarjanja zadnjih deset let, je še dejal in odšel na pošto poslat dve grafiki na natečaj na Japonsko. Morda bosta sprejeti na razstavo. V Kranju je Perčičevo razmišljanje med naravo in strojem na ogled še do 15. marca.