V Bohinju že zdaj živijo zeleno

Bohinjski občinski svet je na nedavni seji podprl akcijski načrt, vezan na platinasti znak Zelene sheme slovenskega turizma, s katerim se ponašajo kot edina destinacija v državi.

Platinasti znak, ki pomeni, da izpolnjujejo kar 93 odstotkov vseh meril, ki so bila potrebna za pridobitev znaka, so kot prva in edina destinacija doslej pri nas prejeli že pred dvema letoma.

Bohinjska Bistrica – »Višjega naziva na tem področju ne moremo dobiti, ga pa moramo ohranjati in zagovarjati,« poudarja koordinatorica projekta dr. Jana Vilman.

Zelena shema je nacionalni program pod krovno znamko Slovenia Green, ki združuje vsa prizadevanja za trajnostni razvoj turizma v Sloveniji, destinacijam in ponudnikom ponuja konkretna orodja za oceno in izboljšanje trajnostnega delovanja, obenem pa skozi znamko Slovenia Green to zeleno delovanje tudi promovira,« je pojasnila Vilmanova.

Platinasti znak, ki pomeni, da izpolnjujejo kar 93 odstotkov vseh meril, ki so bila potrebna za pridobitev znaka, so kot prva in edina destinacija doslej pri nas prejeli že pred dvema letoma. Postopek je zahteven, poudarja Vilmanova, zajema pa tako zelo širok nabor aktivnosti kot tudi njihovih izvajalcev.

Ena izmed zahtev, ki jo morajo v okviru sheme izpolniti, je tudi priprava akcijskega načrta ukrepov, ki pravzaprav predstavljajo konkretne odgovore na vprašanja, kaj bodo na tem področju v Bohinju delali v prihodnjih treh letih.

»Kot destinacija ima Bohinj največji izziv na pod­­ro­čju upravljanja in zmanjševanja količine trdnih odpadkov, zato predlagamo, da kot občina pridobimo naziv zero waste (brez odpadkov), resno se moramo lotiti merjenja in izračuna ogljičnega odtisa, izboljšati je treba komunikacijo s turističnim gospodarstvom, predvsem na način, da spremljamo ekonomske učinke rabe energentov, da jih nagovarjamo k zelenim znakom ter da jih pozivamo k podpisu kodeksov in pravičnemu poslovanju,« je pojasnila.

»Zelo pomembna tema, ki nas še čaka, je komunikacija z obiskovalci, predvsem v smislu zelenih zavez in ozaveščanja o podnebnih spremembah, preverjati moramo tudi zadovoljstvo, tako lokalnih prebivalcev kot obiskovalcev in turističnega gospodarstva.«

Kot poudarjajo v Bohinju, so si platinasti naziv prislužili s številnimi aktivnostmi, ki jih izvajajo tako na področju turizma kot naravovarstva, v okviru znamke Bohinjsko, vseh aktivnosti za zeleno mobilnost in upravljanje s prostorom ter dobro pripravljenimi strateškimi dokumenti. Predvsem pa, še poudarja Vilmanova, v Bohinju zeleno živijo, kar pomeni, da je treba večino aktivnosti iz akcijskega načrta le še formalizirati.