Sedanja dvosedežnica Zadnji Vogel

Vogel pred prenovo žičnic

Vlada je družbi Žičnice Vogel podelila koncesijo za gradnjo nove krožne kabinske žičnice, ki bo nadomestila staro sedežnico Zadnji Vogel. V načrtu tudi nova vlečnica Kratki plaz in zamenjava enosedežnice Šija.

Nova krožna kabinska žičnica Zadnji Vogel bo v 23 kabinah s kapaciteto do deset oseb v eni uri lahko prepeljala 1500 smučarjev.

Ljubljana, Ukanc – Vlada je prejšnji teden izdala uredbo o koncesiji za graditev treh žičniških naprav, med njimi tudi za novo žičnico, ki bo nadomestila sedanjo skoraj štiri desetletja staro dvosedežnico Zadnji Vogel. Ker gre za nadomestno gradnjo, je bila koncesija brez razpisa podeljena dosedanjemu koncesionarju.

Kot so že ob podpisu pogodbe o sodelovanju z izvajalcem, družbo Doppelmayr Garaventa, pojasnili v podjetju Žičnice Vogel Bohinj, bo nova krožna kabinska žičnica udobnejša in okolju prijaznejša pa tudi za nekaj minut hitrejša od sedanje dvosedežnice. V 23 kabinah s kapaciteto do deset oseb bo naprava v eni uri lahko prepeljala 1500 smučarjev oziroma (v poletnem času) pohodnikov. Kot posebno privlačnost nove naprave pa poudarjajo panoramsko vožnjo, ki bo potnikom omogočala uživanje v izjemnih razgledih. Po načrtih bi lahko nova naprava prve potnike prepeljala že konec poletja 2023.

Investicijo so ob podpisu pogodbe z izvajalcem ocenili na šest milijonov in pol evrov, točna vrednost pa bo znana šele ob oddaji vloge za sofinanciranje projekta na razpis ministrstva za gospodarstvo, je povedala direktorica skupnih služb v družbi Žičnice Vogel Aleksandra Fiorelli.

Prav podeljena koncesija je namreč podlaga za prijavo na razpis gospodarskega ministrstva, ki za vlaganja v kakovostno in trajnostno preoblikovanje slovenskega turizma za krepitev njegove odpornosti namenja nekaj manj kot petdeset milijonov evrov. Sredstva so predvsem namenjena prav nadgradnji in prestrukturiranje gorskih centrov in s tem povezanih žičniških naprav.

Krožna kabinska žičnica, ki bo nadomestila staro dvosedežnico, pa ni edina nova pridobitev, ki se je lahko v prihodnjih letih nadejajo obiskovalci Vogla. Kot so pojasnili v podjetju, je že izdana vloga za pridobitev koncesije za nadomestno gradnjo vlečnice Kratki plaz; izvedba od šeststo do osemsto tisoč evrov vredne investicije je načrtovana za prihodnje leto. V pripravi pa je tudi dokumentacija za zamenjavo najstarejše enosedežnice Šija, ki pripelje do najvišje točke smučišča.

Ker koncesije za vlečnice podeljujejo občine, so v družbi Žičnice Vogel zadovoljni, da je Občina Bohinj zelo naklonjena novim investicijam. Agrarna skupnost, ki je lastnica večine zemljišč na smučišču, je podjetju tudi že podelila služnostno pravico za namen nadomestnih treh žičniških naprav.

»Želimo si lahko le, da bomo na razpisu uspešni in bomo lahko poleg postavitve novih žičniških naprav razvili tudi nove turistične produkte,« še poudarja Fiorellijeva.