Slovenska cesta bo po prenovi urejena kot enonivojska površina.

Obnova Slovenske ceste jeseni

Ocenjena vrednost celovite obnove Slovenske ceste v Mengšu znaša dva milijona in pol evrov. Občina bo prispevala dobro polovico.

V osrednjem delu Glavnega trga načrtujejo umestitev Marijinega kužnega znamenja.

Mengeš – V Mengšu so obnovo Slovenske ceste napovedali že ob odprtju manjkajočega dela mengeške obvoznice pred koncem leta 2019, obljuba pa bo, kot kaže, izpolnjena letos. Konec minulega leta je bil namreč podpisan sporazum o financiranju investicije, trenutno pa je v pripravi javno naročilo za izbor izvajalca del, ki se bodo po pričakovanjih mengeške občinske uprave začela jeseni.

Slovenska cesta je dotrajana in v veliki meri potrebna temeljite obnove – predvsem zaradi tranzitnega prometa, tudi težkega tovornega, ki je skozi središče Mengša potekal pred dokončanjem obvoznice, ki je tranzitni promet dokončno speljala iz naselja. Ob tem pa se je ponudila tudi priložnost za obnovo in temeljito preureditev glavne prometnice skozi Mengeš, ki bo tako prijaznejša in predvsem varnejša za pešce, kolesarje ter tudi šolarje, ki jo uporabljajo vsakodnevno.

Sanacija ceste bo potekala od Glavnega trga na severu (od nekdanjega gostišča Pavovec) do križišča Slovenske in Grobeljske ceste na jugu. Direkcija za infrastrukturo bo zagotovila sredstva za obnovo cestišča, Občina Mengeš pa bo kot soinvestitor prispevala sredstva za ureditev površin za pešce in kolesarje, javno razsvetljavo ter obnovo kanalizacije in vodovoda. Ocenjena vrednost projekta znaša 2,5 milijona evrov, od tega bo direkcija zagotovila 48,7 odstotka oziroma dobrega 1,25 milijona evrov, občina pa 51,3 odstotka sredstev, kar znaša približno 1,32 milijona evrov. Kolikšna bo dejanska vrednost obnove, pa bo znano po izbiri izvajalca del.

»Cilj rekonstrukcije je ureditev privlačnega javnega prostora, ki bo povečal vtis urejenosti in bo imel pozitiven učinek tudi na turizem. Seveda pa je v prvi vrsti naš cilj umiritev prometa in s tem povečanje prometne varnosti vseh udeležencev v prometu, zlasti pešcev in kolesarjev, ter zmanjšanje obremenitev okolja s hrupom in izpušnimi plini, tudi z ureditvijo kolesarskih površin,« je ob tem poudaril mengeški župan Franc Jerič.

Kot so sporočili z mengeške občinske uprave, bodo cesto uredili kot enotno tlakovano površino, ki bo skupaj s površinami za pešce in kolesarje široka sedem metrov. »Pločnik bo od cestišča ločeval tonalitni robnik, da površine za pešce na območju rekonstrukcije ne bodo več višinsko ločene od vozišča, ampak bodo enonivojske,« pravijo na občinski upravi. Za kolesarje je sicer predviden kolesarski pas na vozišču v širini 1,25 metra, na Glavnem trgu in ob kulturnem domu pa bodo postavili tudi stojala za kolesa. Na območju rekonstrukcije je predvidena omejitev hitrosti na trideset kilometrov na uro.

S prenovo ceste je predvidena tudi prenova avtobusnih postajališč, ki ne bodo več v nišah, temveč na voznem pasu, in bodo s talnimi oznakami urejena tudi za dostop slepih in slabovidnih.

Nekoliko bo spremenjena tudi podoba Glavnega trga, ki bo oblikovan kot odprt, delno ozelenjen prostor. V osrednjem delu trga pa načrtujejo tudi umestitev Marijinega kužnega znamenja, ki ga bodo na trg prestavili v skladu z zgodovinsko zasnovo, če bodo pridobili tudi Soglasje Zavoda za varstvo kulturne dediščine.