Davčni zavezanec mora račun v papirni obliki izročiti, če potrošnik to zahteva, sicer pa se izročitev papirnatega računa za namene DDV ne zahteva. / Foto: Primož Pičulin

Natisnjen račun le še na zahtevo

Od sobote izročanje natisnjenih računov v trgovinah, gostilnah, pri ponudnikih storitev in blaga ni več nujno. Davčni zavezanec mora v skladu s spremenjenim Zakonom o davku na dodano vrednost račun v papirni obliki izročiti le na zahtevo potrošnika. Kaj o spremembah menijo sogovorniki ...

Kranj – Klemen Tičar, lastnik lokala na Bledu, pozdravlja spremembo zakona. »Mi smo redno izdajali račune v papirnati obliki, odslej pa jih bomo le še na izrecno željo gosta. Račun je vendarle le papir, bistvena je vrednost. Cene lahko gosti preverijo na cenikih, ki so dostopni v lokalu. Mislim, da bo sprememba prinesla manj sitnosti in čakanja gostov, a kljub temu sem prepričan, da bodo vsaj v začetni fazi še povečini zahtevali račun v fizični obliki, tudi zato, ker z novostmi niso seznanjeni. Potrebna bosta večja samokontrola natakarjev in večje zaupanje gostov,« je pojasnil Tičar; in še: »Inšpekcijski nadzori in izdaja računov v davčnih blagajnah ostajajo brez sprememb, zato mislim, da lahko pričakujemo kakšen inšpektorski nadzor več.«

Frizer Sebastjan Guček iz Hotemaž je že dlje časa opozarjal na nesmiselnost izdajanja računov v papirnati obliki, po njegovem bi morali spremembo uvesti že mnogo prej. »Potrošnja papirja za račune je prevelika, zlasti zato, ker jih večina pristane v smeteh ali pa jih stranke niti ne vzamejo. Smiselni so le v primerih, ko bi želel potrošnik uveljaviti reklamacijo, garancijo ali zamenjati izdelek. Naši stroški sicer ne bodo bistveno manjši, morda se bo na letni ravni poznal prihranek v vrednosti sto evrov, kar vseeno pri vsesplošni rasti cen ni zanemarljivo,« je dejal Guček in nadaljeval: »Doslej so vedno poudarjali, naj zahtevamo račun, od sobote pa ravno obratno, kar je malce zavajajoče in povzroča zmedo. Žal živimo v svetu nasprotujočih si pravil.«

Beti Podgoršek iz Voklega pa pravi, da odprava tiskanja računov pravzaprav ne pomeni ukinitve izdajanja računov, ampak kupcu da izbiro, ali želi račun prejeti v papirni obliki, pri čemer je zavezanec še vedno dolžan izdati račun in ga davčno potrditi. »Menim, da se v praksi vsaj za zdaj ne bo veliko spremenilo, kupci bomo še vedno prevzeli račun, predvsem za tehnično in drugo blago v garanciji. Se bodo pa v prihodnosti verjetno razvile aplikacije, ki bodo omogočale digitalni prevzem računa končnim potrošnikom, kar je med zavezanci, računovodskimi servisi in Fursom že uveljavljen način poslovanja,« je pojasnila.

Katja Krumpestar iz Šenčurja računa v gostinskem lokalu velikokrat ni vzela, temveč ga je pustila na mizi, preverila je le znesek. »Gosti bomo morali biti previdnejši in preveriti cene. Računa v storitvenih dejavnostih in v gostilnah ne bom zahtevala, le če se mi bo vrednost zdela nenavadno visoka. Nasprotno pa bom račun vedno zahtevala v trgovini, saj med nakupovanjem težko preračunaš, koliko bo znašal končni znesek,« je dejala.