Bohinjska proga pred posodobitvijo

Minilo je prvo leto delovanja Konzorcija za Bohinjsko progo. Osnovni namen združenja je razvoj Bohinjske proge kot medregijske in čezmejne hrbtenice trajnostne mobilnosti med Julijskimi Alpami in Jadranom.

Na ključnih železniških postajah je predvidena vzpostavitev večmodalnih potniških središč, ki bodo omogočala enostavno prehajanje med različnimi načini mobilnosti.

Bohinjska Bistrica – Konzorcij za Bohinjsko progo, v katerega so povezane občine, razvojne agencije in turistične organizacije z območja ob železniški progi od Jesenic do Nove Gorice ter Sežane in Ajdovščine, je pred kratkim zaznamoval prvo leto delovanja. Na skupščini, ki so jo pripravili ob prvi obletnici ustanovitve konzorcija, so govorili predvsem o sodelovanju z Direkcijo RS za infrastrukturo in Slovenskimi železnicami ter drugimi deležniki na lokalnem, regijskem in državnem nivoju.

Poudarili so nadgradnjo celotne Bohinjske proge, v okviru katere je načrtovana tudi ureditev potniške infrastrukture. Na ključnih železniških postajah je predvidena vzpostavitev večmodalnih potniških središč, ki bodo omogočala enostavno prehajanje med različnimi načini mobilnosti, so povedali v konzorciju in dodali, da bo ena od takšnih točk tudi pomemben ambient projekta Evropska prestolnica kulture leta 2025, ki ga gostita slovenska in italijanska Gorica. V načrtu je tako vzpostavitev čezmejne povezave med Novo Gorico in postajo Gorizia Centrale, ki bo funkcionirala kot podaljšana linija proge Jesenice–Nova Gorica.

Bohinjska proga je primarno pomemben element mobilnosti, hkrati pa izjemen turistični produkt. Prav upoštevanje turizma je bilo vodilo za pripravo dokumenta, ki je odlična osnova za prilagajanje storitev različnim skupinam uporabnikov (potniki, pohodniki, kolesarji …), ob tem poudarjajo v konzorciju.

Spomnimo, v začetku decembra je minister za infrastrukturo Jernej Vrtovec v okviru vladnega obiska Gorenjske napovedal, da bodo že letos začeli pripravljati idejno zasnovo in projektno dokumentacijo za prenovo bohinjske železniške proge, v katero naj bi v desetih letih vložili kar dvesto milijonov evrov. »Bohinjska proga je izjemno pomembna za razvoj in trajnostno mobilnost na Gorenjskem«, je poudaril minister Vrtovec.