Na vrsti tudi postaja v Domžalah

Na Direkciji RS za infrastrukturo smo preverili, katere projekte načrtujejo na železniški infrastrukturi na Gorenjskem.

Kranj – Direkcija RS za infrastrukturo (DRSI) je ob upravljanju skoraj šest tisoč kilometrov glavnih in regionalnih cest po Sloveniji pristojna tudi za izvedbo vlaganj v 1200 kilometrov dolgo omrežje javne železniške infrastrukture. Zanjo je v letošnjem državnem proračunu predvidenih 600,5 milijona evrov, v naslednjem letu pa 644,4 milijona evrov.

Med letošnjimi projekti na Gorenjskem so izpostavili varnostno-tehnično nadgradnjo železniškega predora Karavanke. »V letu 2021 so bila zaključena dela v predoru, trenutno je v zaključni fazi še postavitev protihrupnih ograj med predorom in železniško postajo Jesenice. Ocenjena vrednost projekta na slovenski strani je 78,58 milijona evrov, od tega so zagotovljena EU-sredstva v višini 47,57 milijona evrov,« so razložili na DRSI. Ta čas poteka tudi izdelava projektne dokumentacije za nadgradnjo železniške postaje Jesenice, izvedba pa je predvidena v letih 2023 in 2024.

Nadaljevali bodo nadgradnjo železniške proge medpostajnih odsekov na odseku Kranj–Jesenice. Vrednost del, ki potekajo v obdobju 2020–2022, je ocenjena na 166 milijonov evrov, pri čemer imajo zagotovljenih 37 milijonov evrov sofinanciranja iz Sklada za podnebne razmere in skoraj 103 milijone evrov evropskih sredstev v okviru Načrta za okrevanje in odpornost.

Letos načrtujejo nadgradnjo železniške postaje Domžale. »V teku je javno naročilo z izvedbo del,« so razložili na DRSI. Dela nameravajo začeti v prvi polovici letošnjega leta. Projekt je ocenjen na 13 milijonov evrov, zanj so predvideli tudi 7,26 milijona evrov evropskih sredstev v okviru Sklada za okrevanje in odpornost. Letos nameravajo objaviti javna naročila za izdelavo projekte dokumentacije za nadgradnjo železniških postaj Škofja Loka, Kranj, Podnart, Lesce Bled ter postajališča Slovenski Javornik in odseka Kranj–Naklo.

Na DRSI so povedali še, da je ta čas v fazi umeščanja v prostor nadgradnja železniške proge št. 21 Ljubljana Šiška–Kamnik Graben. »Rang vrednosti projekta je ocenjen na 250 milijonov evrov, ocenjena vrednost projekta bo znana po tem, ko bo projektantsko obdelan,« so dodali.