Zaradi odrejenih karanten ta čas sameva precej razredov v osnovnih in srednjih šolah. Fotografija je simbolična. / Foto: Gorazd Kavčič

V šolstvu nove izjeme pri karantenah

Rast števila okužb z novim koronavirusom se odraža tudi v šolah in vrtcih, kjer se povečuje število otrok, ki jim je bila odrejena karantena zaradi visoko tveganega stika. Od srede dalje bodo šli oddelki v karanteno šele, ko bo v njih okuženih trideset odstotkov otrok.

Celotne oddelke bodo napotili v karanteno le, če bo število okužb v posameznem oddelku v obdobju štirinajstih dni doseglo 30 odstotkov glede na vse učence v oddelku.

Kranj, Jesenice – V osnovnih šolah je bilo sredi preteklega tedna po podatkih ministrstva za izobraževanje, znanost in šport v karanteni 1417 oddelkov, v srednjih šolah 657 oddelkov in 275 oddelkov v vrtcih. Od skupaj 523 osnovnih šol se je v preteklem tednu na podlagi odločitve ravnateljev ter v soglasju z ministrstvom in Nacionalnim inštitutom za javno zdravje (NIJZ) delo na daljavo zaradi epidemioloških razmer v popolnosti izvajalo v 13 šolah ter dveh srednjih šolah, so še pojasnili na ministrstvu. Tudi zaradi visokega števila karanten so včeraj na dopisni seji vlade sprejeli spremembe pri odrejanju karanten, ki bodo veljale od jutri dalje.

Po podatkih Covid-19 Sledilnika je po številu okužb v preteklem tednu med gorenjskimi srednjimi šolami izstopala Gimnazija Kranj, a so bile razmere po besedah ravnatelja Aljoše Brlogarja konec tedna že bistveno boljše, saj so imeli v petek v karanteni le še šest oddelkov. »Pred tem smo imeli sicer skupaj v karanteni 13 oddelkov oziroma okrog štiristo dijakov. Samih okužb med dijaki in profesorji pa je bilo približno dvajset.« Zaradi okužbe so bili v karanteni tudi trije profesorji, dodatno pa v karanteni zaradi okužbe pri dijakih ni bilo nobenega profesorja. »Po podatkih, ki jih imamo ta čas, kar 70 odstotkov naših profesorjev sodi med izjeme pri karanteni,« je poudaril Brlogar.

V karanteno so morali namreč od preteklega ponedeljka tudi učitelji, če so bili v razredu oziroma zaprtem prostoru s potrjeno okuženim učencem oziroma dijakom več kot 15 minut. V karanteno pa ni bilo treba učiteljem, ki so prejeli poživitveni odmerek ali so preboleli covid-19 in je od pozitivnega rezultata testa PCR minilo več kot deset in manj kot 45 dni oziroma so preboleli covid-19 in so bili polno cepljeni. Od srede dalje pa bodo tudi v šolstvu veljale nove izjeme pri karantenah. Med izjeme bodo po novem sodili predšolski otroci, učenci, dijaki, študenti in udeleženci izobraževanja odraslih, če bo do visoko tveganega stika prišlo v okviru vzgojno-izobraževalnega procesa. Vsi pa se bodo morali v tem primeru sedem dni vsakodnevno testirati s hitrimi antigenskimi testi za samotestiranje, učitelji pa nositi zaščitne maske FFP2. Celotne oddelke bodo po novem napotili v karanteno le, če bo število okužb s koronavirusom v posameznem oddelku v obdobju štirinajstih dni doseglo 30 odstotkov glede na vse učence v posameznem oddelku, je po seji vlade pojasnil minister za zdravje Janez Poklukar. Dodal je še, da bo enako veljalo za predšolske otroke, le da zanje ni predvideno samotestiranje. Ob tem je predstojnik Centra za nalezljive bolezni pri NIJZ Mario Fafangel poudaril, da se okužene osebe še vedno izločijo iz pedagoškega procesa, z vsakodnevnim testiranjem za ostale učence in dijake v času trajanja karantene pri okuženem učencu ali dijaku pa bodo še naprej ohranjali varno šolsko okolje.

V Osnovni šoli Koroška Bela Jesenice so imeli konec preteklega tedna v karanteni pet celotnih oddelkov od skupaj 22 oddelkov in v treh oddelkih še posamezne skupine, je razložil ravnatelj Rok Pekolj. Karantena je bila odrejena tudi trem učiteljem, štirje pa so v izolaciji zaradi okužbe s covidom-19. »V oddelkih, ki so v celoti v karanteni, izvajamo pouk na daljavo, pri tistih, ki so delno v karanteni, pa večinoma hibridni pouk.« Kot je pojasnil Pekolj, si želijo učence obdržati v šoli, dokler bo možno, če se bodo razmere še zaostrovale, pa vsaj na razredni stopnji. »Za zdaj z obstoječim kadrom in požrtvovalnostjo zaposlenih na šoli še zmoremo izvajati pedagoški proces,« je zatrdil in dodal, da je vse skupaj sicer organizacijsko in izvedbeno zelo naporno.