Sistem strankam že omogoča izbiro termina s pomočjo spletne aplikacije in klicnega centra, trenutno pa ga je mogoče uporabiti za upravne enote v Ljubljani, Logatcu in Litiji. / Foto: zajem zaslona

Posodobili sistem naročanja

Ministrstvo za javno upravo je v sodelovanju z upravnimi enotami pripravilo sistem UeNaročanje, ki bo omogočil hitrejšo obravnavo strank na upravnih enotah in s tem izboljšal kakovost javnih storitev.

Ljubljana – UeNaročanje je storitev, ki zagotavlja sistem spletnega naročanja in storitve klicnega centra za upravne enote ter prinaša preprostejše urejanje postopkov za državljane. V preizkusni fazi se lahko občani z uporabo spletnega rezervacijskega portala na storitve naročijo na treh upravnih enotah, in sicer UE Ljubljana, UE Litija in UE Logatec, v naslednjih mesecih pa se bo v sistem postopoma vključilo še do dvajset večjih upravnih enot. Prav tako klicni center zagotavlja storitve trem omenjenim upravnim enotam, stranke pa si z njegovo pomočjo lahko zagotovijo termin tudi zunaj upravne enote, kjer imajo stalno bivališče, če želijo opraviti storitev, za katero predpisi ne določajo izrecne krajevne pristojnosti.

Na rezervacijskem portalu si stranke z izpolnitvijo spletnega obrazca same izberejo upravno enoto in termin, v katerem želijo opraviti določeno upravno storitev, pri čemer je ves čas na voljo posodobljen vpogled v razpoložljive termine. Vključeni so vsi postopki, ki jih stranka sicer lahko uredi pri okencu upravne enote, kot so pridobitev osebne izkaznice, potnega lista ali vozniškega dovoljenja, prijava stalnega ali začasnega prebivališča, upravne overitve in drugo. Termin si lahko uredijo tudi v klicnem centru, kjer klic sprejme svetovalec in za stranko uredi vse potrebno. Sistem UeNaročanje omogoča tudi odpoved rezerviranega termina ali naročanje na drug termin, obenem pa zagotavlja enostavno obveščanje uporabnikov o odpovedi ali spremembi termina v primeru izrednih situacij na upravni enoti.

Minister za javno upravo Boštjan Koritnik pozdravlja posodobljen sistem naročanja strank na upravnih enotah. »Prepričan sem, da bo novi sistem naročanja velika pridobitev za ljudi, saj jim bo prihranil čas, hkrati pa bo preprečil, da bi ljudje čakali v vrstah v upravnih enotah ali pred njimi. UeNaročanje bo dobrodošla pridobitev tudi za zaposlene na upravnih enotah, saj se bodo lahko bolj posvetili strankam in reševanju upravnih zadev,« je dejal minister.

Pri razvoju sistema je sodelovala tudi Upravna enota Ljubljana, ki je bila aktivno vključena v fazo testiranja. Decembra so s pomočjo aplikacije naredili 15 tisoč rezervacij terminov. »Gre za nadgradnjo dosedanjega naročanja po telefonu in e-pošti, ko stranka lahko sama izbere želeni termin in upravno enoto, kjer bo opravila storitev,« je dejal načelnik UE Ljubljana Bojan Babič.