Trgovci s figo v žepu

Seveda je t. i. črni petek oziroma black Friday ponovno upravičil pričakovanja trgovcev, vendar letos zlasti spletnih. Odkar smo v primežu pandemije, so se namreč celo tisti, ki so vedno prisegali na obisk trgovin, kar navadili, da več kupujejo na spletu.

Črni petek je bil na začetku predvsem ameriška domena. Slovenci smo vrsto let le na spletu in po televiziji gledali ljudi, ki so bili pripravljeni celo noč do odprtja trgovin stati v vrsti, da so lahko kupili izbrani izdelek, katerega cena je bila na črni petek tudi za sedemdeset odstotkov nižja od polne cene. Nismo potrebovali dolgo in smo črni petek umestili v svoj koledar. Podobno je bilo tudi s t. i. cyber Mondayem oziroma spletnim ponedeljkom, ki se zgodi takoj za črnim petkom.

Letos nas je epidemija kljub vsemu malce upočasnila glede nakupov – vsaj tako bi človek pomislil »na prvo žogo«. Pri največji platformi za primerjalno spletno nakupovanje v regiji (Ceneje.si) so se lotili analize akcij za letošnji črni petek in ugotovili, da so bili tako kot pretekla leta letošnji zmagovalci izdelki s področja elektronike. Da v bistvu ni bilo poražencev – ne na strani ponudnikov in ne na strani kupcev. Večina spletnih trgovin je akcije za črni petek raztegnila na cel konec tedna, celo teden, eni so ga s popusti napovedovali že prej. V analizi ugotavljajo tudi, da nakupovalni prazniki in lov za ugodnimi cenami ostajajo med slovenskimi potrošniki izjemno priljubljeni. So pa kazalniki v decembru pokazali, da je v času predbožičnega nakupovanja največji porast pri nakupu športnih pripomočkov, najbolj tekaških smuči, drsalk, derez in podobno.

December je pač tak mesec, mesec obdarovanj. In seveda različnih popustov in akcij že s tega vidika ne manjka. A ljudje vedno znova pozabljamo, da se ti sploh ne nehajo, da je vsak mesec nekaj znižano. Gre dejansko za znižanja, pa je tudi vprašanje, ki si ga vsakokrat zastavljamo. Kajti v praksi je spletni nakup vzmetnice v času decembrskih akcij in črnega petka lahko videti takole: cena pred črnim petkom je bila s popustom precej nižja kot tista v obdobju veljavnosti popustov črnega petka. Po končanem obdobju popustov pa je kmalu sledilo obdobje, ko je bila vzmetnica spet cenejša od »znižane« cene na črni petek ...

Skratka – previdnost pri nakupovanju na spletu ali v živo v času akcij in popustov ni odveč, saj se rado zgodi, da ravno v obdobju, ko naj bi bili popusti največji, trgovec pričaka kupca resda z vabljivim nasmehom in mamljivimi znižanji, a lahko tudi s figo v žepu.