Izdelki tekmovalcev iz OŠ Gorenja vas / Foto: arhiv šole

Darilo iz lesa

V Srednji šoli za lesarstvo Šolskega centra Škofja Loka so prvič pripravili tekmovanje Krošnja idej za osnovnošolce, ki so dobili nalogo, da iz lesa ustvarijo izdelek, ki bi ga ponosno podarili Sloveniji za trideseti rojstni dan.

S tekmovanjem so po besedah profesorice slovenščine in zgodovine na srednji šoli za lesarstvo Janje Čenčič Gartner učence želeli navdušiti za ustvarjanje iz lesa, zato upajo, da bo tekmovanje postalo tradicionalno. Na tekmovanju je sodelovalo dvanajst učencev, vsi trije prvouvrščeni pa prihajajo iz Osnovne šole Ivana Tavčarja Gorenja vas. Prejeli so praktične nagrade, ki jih bodo lahko uporabljali pri svojem nadaljnjem ustvarjanju iz lesa.

Svoje izdelke so učenci v začetku decembra štiričlanski komisiji iz Srednje šole za lesarstvo zaradi razmer v zvezi z epidemijo covida-19 predstavili na daljavo. Janez Belič je ocenjeval tehnološka zahtevnost, Ambrož Vuga sporočilnost oziroma zgodbo, Dimitrij Jeraj estetsko vrednost, Janja Čenčič Gartner pa predstavitev izdelka. »Predstavitev na daljavo je komisiji otežila delo, kljub temu pa smo nad videnim navdušeni in prepričani smo, da se nam ni treba bati za prihodnje generacije lesarskih mojstrov,« je poudarila Janja Čenčič Gartner. Najbolj jih je s svojim izdelkom navdušila Živka Herič Kuk, ki je bila tudi edino dekle, ki se je udeležilo tekmovanja, drugo mesto je zasedel Blaž Podobnik, tretji pa je bil Maks Stržinar. Vsi trije obiskujejo 7. razred na Osnovni šoli Ivana Tavčarja Gorenja vas. »Mentorica Anica Podobnik se je odločila, da bodo pri pouku izbirnega predmeta obdelava gradiv: les izdelovali torzijske oziroma lebdeče mizice, ki so jih izdelali iz domačega lesa, ki so ga našli v Poljanski dolini, na primer lipa, topol, macesen, smreka …« Učenci so bili po besedah Janje Čenčič Gartner zelo izvirni in so kljub skupni zasnovi izdelali raznolike mizice, saj so bile mizne ploskve v obliki kroga, štirikotnika, šestkotnika in celo Slovenije.

Vodja tekmovanja Ambrož Vuga verjame, da so učenci s tem dobili dodaten zagon za ustvarjanje in bo prihodnje šolsko leto sodelovalo še več učencev. »Predvsem pa si želimo, da bomo prihodnje leto tekmovanje lahko izvedli v živo, da si bomo izdelke lahko dobro ogledali in spoznali učence.«